مطبوعات خارجی 12 اکتبر 2018


مطبوعات خارجی 12 اکتبر 2018

صدای روسیه رادیو: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اعضای اتحادیه اروپا که در تلاش سردوانی ترکیه هستند، واکنش نشان داده و گفت: "اگر قرار است، ما را عضویت اتحادیه اروپا بپذیرید، حداقل علایم آن را نشان دهید، اگر نمی خواهید نیز بگویید، نه شما ما را خسته کنید و نه ما شما را. شما به راه خود ادامه می دهید، ما نیز به راه خود می رویم.

خبرگزاری فرانسه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رابطه با حادثه ناپدید شدن روزنامه نگار جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول یک بار دیگر به ریاض اعمال فشار کرده و گفت: اگر ویدئوهایی مربوط به خروج وی از کنسولگری دارید، نشان دهید و این موضوع را اثبات کنید. ترکیه در این مورد سکوت نخواهد کرد.

آلمان خبرگزاری: ترکیه و عربستان سعودی حادثه ناپدید شدن روزنامه نگار جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را با هم بررسی خواهند کرد. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این زمینه گفت: با ایجاد یک گروه کار مشترک تمام زوایای این حادثه روشن خواهد شد.

آلمان، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ: صندوق بین المللی پول، میزان رشد اقتصادی ترکیه در سال 2018 و 2019 را 4 درصد پیش بینی کرد. این میزان در مورد آلمان 1.9 درصد و در مورد فرانسه نیز 1.6 درصد پیش بینی شد.

انگلستان، خبرگزاری رویترز: وزارت دفاع ترکیه در روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای توافق ماه گذشته رهبران روسیه و ترکیه در سوچی در جهت تاسیس منطقه ای عاری از سلاح های در ادلب، سلاح های سنگین از منطقه تخلیه شده اند.

خبرگزاری ایرنا از ایران: شهرک تولیدات صنعتی مشترک با ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ترکیه در شهر ماکو تاسیس می شود.

خبرگزاری ایسنا از ایران: مشترک سید جلال ابراهیمی دبیر شورای تجاری ایران و ترکیه اعلام کرد به منظور تسهیل و افزایش حجم تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه بانک مشترکی تاسیس می یابد.

آمریکا خبرگزاری آسوشیتد پرس: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه با بازگشایی کنسولگریهای خود در بصره و موصل عراق به تعمیق روابط اقتصادی و تجاری خود با کشور همسایه عراق خواهد پرداخت.

خبرگزاری ترند از آذربایجان: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ارائه توضیحاتی در رابطه با زندانی شدن راهی آمریکایی اندرو برونسون گفت: آمریکا باید به عدالت ترک احترام بگذارد.

خبرگزاری شین هوا از چین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در 10 اکتبر گفت: جهت در امان ماندن از خطرات ناشی از معاملات ارز خارجی، معاملات تجاری با کشورهای آفریقایی با استفاده از پول ملی انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری In.gr از یونان: مصطفی آکینجی رئیس جمهور جمهوری ترک قبرس شمال اعلام کرد: آماده است پس از 15 اکتبر که جان هال لوته نماینده ویژه سازمان ملل در امور قبرس گزارش خود را ارائه خواهد داد، در تاریخی خیلی نزدیک با آناستاسیاد رهبر طرف یونانی نشین قبرس در مورد تاریخ از میان برداشته شدن موانع و بحث درباره آینده این جزیره وارد مذاکره شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه