اتصال چابهار به راه‌آهن در اولویت/تضمین منافع ملی با توسعه‌ چابهار‌


اتصال چابهار به راه‌آهن در اولویت/تضمین منافع ملی با توسعه‌ چابهار‌

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزء اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

‌به گزارش‌ خبرگزاری‌ فارس‌ به‌ نقل از‌ پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله‌یار در بازدید از بندر چابهار با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند، اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.

وی با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریا محور بیان کرد: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می‌کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است.

الله‌یار افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می‌شود‌ از این رو توجه به اشتغال‌زایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: با توصیه‌های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف شده است، ‌در همین راستا مطالعات جامعی در ۱۲ شهر و ۱۵ بندر انجام شد، بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.

در این بازدید همچنین بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به ۷۷ میلیون تن از ضروریات دانست.

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات ۹۵ درصدی کشور افغانستان ایجاد کریدور جاده‌ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فازهای طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/ب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...