حرکات خارق‌العاده ربات انسان‌نمای اطلس در جدیدترین ویدیوی بوستون داینامیکس


حرکات خارق‌العاده ربات انسان‌نمای اطلس در جدیدترین ویدیوی بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس با انتشار ویدیویی جدید از قابلیت‌های ربات انسان‌نمای اطلس، بار دیگر ابعاد جدیدی از توانایی‌های خارق‌العاده‌ی این ربات را به نمایش گذاشته که به‌واقع هر بیننده‌ی علاقمندی را مسحور می‌کند.

پنج سال پیش اطلس به‌عنوان ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس توانایی حفظ تعادل روی دو پا را به‌صورت مستقل نداشت و توسعه‌دهندگان این ربات را با استفاده از نوارهایی مورد آزمایش قرار می‌دادند؛ امروز اطلس با توانایی خارق‌العاده‌ای که پیدا کرده، قادر است تا با گسستن بندهای کمکی، نه تنها مسیر مستقیم را به‌راحتی طی کند، بلکه قادر است مسیرهای ناهموار را نیز با وجود موانعی که شاید گذر از آن‌ها برای انسان سخت باشد، پشت‌سر گذاشته و بعضا در ردای یک ژیمیناست کاربلد چند حرکت ورزشی را نیز چاشنی کار خود کند تا بینندگان را در برابر عملکرد خود حیرت‌زده کند.

جدیدترین ویدیویی بوستون داینامیکس از اطلس نشان از این دارد که این ربات به‌راحتی قادر است از موانعی عبور کرد که شاید برای بسیاری از ما انسان‌ها چالشی بزرگ محسوب می‌شود و نیازمند ماه‌ها تمرین و ورزش باشد.

اطلس در حالی قادر است موانعی با ارتفاع بیش از ۴۰ سانتی متر را با پرش و حفظ و تعادل روی یک پا طی کند که بسیاری از شرکت‌ها هنوز قادر نیستند ربات‌هایی تولید کنند که روی دو پا به‌راحتی تعادل خود را حفظ کند. حفظ تعادل ربات دوپا در حال حرکت و انجام حرکاتی نظیر پرش از موانع یا تغییر نقطه‌ی اتکا بین دو پا در سطوحی که دارای اختلاف ارتفاع هستند، نشان‌دهنده‌ی کار بزرگی است که بوستون داینامیکس از عهده‌ی آن برآمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در