دانشگاه نهادی بین‌المللی با تأثیر محلی است


دانشگاه نهادی بین‌المللی با تأثیر محلی است

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه یک نهاد بین‌المللی است اما باید تأثیرش معطوف به مسائل منطقه، مملکت و شهر خود باشد.

به گزارش ایسنا، مسعود شمس‌بخش در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید ثابت کنند که می‌توانند در منطقه خود نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اگر آثار وجودی هر دانشگاهی در منطقه خود محسوس نباشد، آن دانشگاه خاصیتی نخواهد داشت، افزود: دانشگاه باید تأثیراتی در زندگی مردم منطقه خود داشته باشد.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه یک نهاد بین‌المللی است اما باید تأثیرش معطوف به مسائل منطقه، مملکت و شهر خود باشد.

شمس‌بخش با بیان اینکه هر دانشگاهی باید ضمن پیشرفت در لبه‌های علم، حل‌کننده مسائل منطق خود باشد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ماموریت‌هایی برای دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دسته‌بندی دانشگاه‌ها در وزارت علوم به این معنا نیست که دانشگاه محلی نمی‌تواند در عرصه‌های دیگر فعالیت کند بلکه به این معنا است که مأموریت اصلی آن در محل است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه انتظار این است که هر دانشگاهی به مسائل محلی بیشتر بپردازد، افزود: آثار دانشگاه صنعتی بیرجند به دلیل موقعیت خود در شرق کشور باید در صنعت شرق به خوبی دیده شود.

شمس‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های پژوهشی و نسل دو کشور به بلوغ خود نزدیک می‌شوند، تصریح کرد: انتظاری که در حال حاضر از دانشگاهیان می‌رود این است که به فناوری ورود پیدا کرده و برای انجام پژوهش‌های درست تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش‌ها و پژوهش‌ها معطوف به مسائل کشور بوده و برآیند آن‌ها حل مشکلات کشور باشد.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: فعالیت‌های دانشگاه صنعتی باید ساماندهی شده و لازم است فعالیت‌های دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی هم‌افزایی داشته باشد.

شمس‌بخش یادآور شد: انتظار می‌رود دانشگاه صنعتی بیرجند با تعامل با دانشگاه بیرجند یک برنامه استراتژیک مناسب برای توسعه بخش فنی در استان و منطقه داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان