نظارت بی واسطه


نظارت بی واسطه

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - شاید زمزمه تغییر مدیریت‌ها همواره چالشی اساسی برای بخش‌های مختلف کشور به‌ حساب آید و خللی موقتی به کارهای در دست اجرا وارد کند اما اعضای شورای شهر مشهد آخرین روز هفته...


شهرآرا آنلاین - شاید زمزمه تغییر مدیریت‌ها همواره چالشی اساسی برای بخش‌های مختلف کشور به‌ حساب آید و خللی موقتی به کارهای در دست اجرا وارد کند اما اعضای شورای شهر مشهد آخرین روز هفته گذشته نشان دادند ‌این فرضیه در این شهر و -از همه مهم‌تر- در تیم مدیریت آن صدق نمی‌کند. پنجشنبه گذشته بیشتر نمایندگان پارلمان مشهد با حضور در شهرداری‌های مناطق سیزده‌گانه و برخی از سازمان‌های وابسته به مدیریت شهری، در کنار خداقوت‌گویی به خادمان شهر، بر این نکته تأکید کردند که تغییر احتمالی مدیریت‌ها نباید خللی هرچند اندک به پاسخ‌گویی و خدمت‌رسانی به شهروندان وارد آورد. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به‌ عنوان آغازکننده این دیدارها در بازدیدی سرزده از منطقه ٢ شهرداری مشهد، ضمن خداوقت‌گویی به کارکنان این منطقه، نظارتی بر فرایندها و روال ارائه خدمت به مردم در منطقه ٢ شهرداری مشهد مقدس داشت. محمدرضا حیدری به همراه جمعی از اعضای دیگر شورا نشستی صمیمی نیز با مدیران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری داشت و در این جلسه، سازمان فاوا را از نظر نیروی انسانی و منابع سخت‌افزاری سرمایه‌ای ارزشمند برای مجموعه مدیریت شهری دانست. وی با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم تقویت سازمان فاواست افزود: سامانه‌های بسیار متفاوتی ایجاد شده‌اند که به‌ صورت غیرمرتبط با یکدیگر فعالیت می‌کنند و سبب شده‌اند عوامل اجرایی با مشکلاتی روبه‌رو شوند. امیدواریم در اسرع وقت به یکپارچه‌سازی این سامانه‌ها اقدام شود.

رضایت شهروندان، مهم‌ترین اصل برای شورا

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در بازدید سرزده از منطقه ٩ شهرداری گفت: برای ما هیچ‌ موضوعی مهم‌تر از رضایت شهروندان نیست. بنابراین تصمیماتی می‌گیریم که به نفع مردم باشد.احسان اصولی با بیان اینکه شفافیت و کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری به‌ مثابه یک راهبرد از ابتدای کار شورای پنجم مشهد مطرح بوده است افزود: در بازدیدهای سرزده به مناطق شهری مشهد بنا داریم نقش نظارتی خود را ایفا کنیم و از طرفی، با دیدن مشکلات مردم، در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

ساخت‌ و ساز، موتور محرک اقتصاد شهر

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیز در بازدید سرزده از منطقه ١٢ مشهد با بیان اینکه بدون شک موتور محرک اقتصاد شهر حوزه ساخت‌وساز است افزود: با رونق گرفتن بازار ساخت‌وساز، بیش از ٢٠٠ شغل به فعالیت خواهند پرداخت و به‌ تبع آن، این رونق در تمامی اجزای شهر مشاهده خواهد شد.محمدهادی مهدی‌نیا همچنین در ادامه بازدیدهای خود با حضور در شهرداری منطقه ١١ بر لزوم توجه بیشتر به مستندسازی صورت‌جلسه‌ها در روند ثبت داده‌های مهندسی و پروانه‌ها تأکید کرد. رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار نیز، در بازدید ‌سرزده از منطقه ٧ شهرداری مشهد با بیان اینکه این بازدیدها موجب ارتقای رضایتمندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری خواهد شد بیان کرد: این بازدیدها با توجه به وظیفه نظارتی شورای شهر امری ضرور است و باید به‌ صورت مداوم و مستمر در طول سال انجام شود تا نحوه پاسخ‌گویی به شهروندان مورد ارزیابی قرار گیرد.همچنین محمد حاجیان شهری و شهناز رمارم به صورت سرزده از منطقه ٢ شهرداری مشهد بازدید کردند. حاجیان شهری درباره این بازدید با بیان اینکه هدف از بازدیدهای سرزده ارتباط مستقیم با شهروندان و کارکنان شهرداری است تصریح کرد: به‌ واسطه بازدیدهای این‌چنینی، آشنایی بیشتری با برخی از مشکلات اجرایی و نواقص اداری موجود در راه خدمتگزاری به شهروندان ایجاد می‌شود تا موجب ارتقای سطح رضایتمندی ایشان گردد.احمد نوروزی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر، هم در بازدید از منطقه ۶ شهرداری اظهار کرد: تاکنون بازدیدهای متعددی از مناطق مختلف انجام‌ شده است که با همکاران مستقر در این مجموعه‌ها و همچنین مراجعان، از نزدیک گفت‌وگو صورت گیرد و برای رفع برخی از مسائل خاصی که مناطق با آن‌ها روبه‌رو هستند با مدیران صحبت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر