آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید


آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید

آموزش بافت دستکش طرز بافت دستکش بدون انگشت آموزش بافت دستکش فانتزی : اول طرح آناناس رو به صورت جداگانه و از روی نقشه می‌بافیم. برای این کار بهتره از نخ ظریف استفاده کنین تا جلوه بیشتری به این کار بده. نکته دوم اینکه بسته به ضخامت نخ ممکنه لازم باشه تعداد دانه‌ها رو کمتر … نوشته آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید اولین بار در...

آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید

آموزش بافت دستکش

طرز بافت دستکش بدون انگشت

آموزش بافت دستکش فانتزی :

اول طرح آناناس رو به صورت جداگانه و از روی نقشه می‌بافیم.
برای این کار بهتره از نخ ظریف استفاده کنین تا جلوه بیشتری به این کار بده. نکته دوم اینکه بسته به ضخامت نخ ممکنه لازم باشه تعداد دانه‌ها رو کمتر کنین.

من خودم تعداد دانه‌های این آناناس رو کمتر کردم. مثلاً همه جاهایی که ۳ تا پایه بلند در کنار هم خورده، من به جای ۳ تا، ۲ تا پایه بلند زدم و در رج ششم هم به جای ۹ پایه‌ای که در کنار هم خورده، ۸ پایه زدم که در نهایت باعث می‌شه تا انتهای بافت، از تعداد رج‌ها هم یک رج کمتر شود.

آموزش بافت دستکش پنج انگشتی

آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید

طرز بافت دستکش یک انگشت

۱- برای بافت دستکش پنج انگشتی ابتدا ۴۴ دانه سر بیاندازید و سپس ۶ سانت را به صورت کشباف ببافید. بهتر است یکی زیر یکی رو باشد.
۲- میل را از داخل دانه ها در آورید و کشباف را تا بزنید تا دانه ها در دو ردیف قرار بگیرند.
۳- دانه ها را باید به گونه ای به میل برگردانید که دانه ها به صورت یکی در میان از هر ردیف در میل قرار گیرند و دوباره همان ۴۴ دانه که سر انداخته اید به دست آید. مواظب باشید دانه ها در نروند.
۴- در این مرحله از بافت دستکش پنج انگشتی، باید به روش کشباف دولا بافت را ادامه دهید، به این صورت که دانه های زیر را ببافید و دانه های رو را به صورت نبافته به میل دیگر منتقل کنید. با این روش دستکش بدون درز بافته می شود و فقط در قسمت کشباف مچ دست درز می خورد.
۵- بعد از اینکه ۴ سانت را بافتید، محل انگشت شصت را علامت بزنید ( با یک نخ دیگر ۱۲ دانه اضافه کنید و داخل میل دیگری نگه دارید) سپس دوباره ۴۴ دانه را ادامه دهید تا به نزدیک ۴ انگشت دست برسید.
۶- دانه ها را ۴ قسمت کرده و برای هر انگشت دستکش ۱۱ دانه را در نظر بگیرید.
۷- برای انگشت کوچک می توانید به روش کشباف دولا ببافید و برای انگشتان بعدی ۱۱ دانه را که جدا کرده بودید از کنار انگشت نیز ۲ دانه دیگر بگیرید، در این صورت جمعا ۱۳ دانه خواهید داشت، سپس یکی یکی انگشت ها را تا انتها ببافید و در انتهای هر انگشت دانه ها را به صورت یکجا کور کنید.
۸- با کمک دانه هایی که علامت گذاشته اید و ۱۳ دانه ای که اضافه کرده اید انگشت شصت را ببافید.
۹- حال تنها کافی است درز کشباف مچ را بدوزید و از بافت دستکش پنج انگشتی زیبای خود لذت ببرید.

آموزش بافت دستکش بدون انگشت و پنج انگشتی دو مدل جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد