تثبیت 200 هزار شغل در نیمه نخست سال


تثبیت 200 هزار شغل در نیمه نخست سال

عصر اعتبار- مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار از بروز رسانی آمار بنگاه‌های مشکل دار در نیمه نخست امسال خبرداد و گفت: با حمایت از 882 بنگاه اقتصادی، از ریزش 200 هزار نیروی کار جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کریم یاوری با اشاره به بروزرسانی آمار بنگاه‌های مشکل دار مربوط به دوره سه ماه دوم امسال منتهی به شهریور 97 گفت: آمار سه ماه دوم امسال تقریبا تغییر چشمگیری نسبت به سه ماه نخست سال نداشته است.

وی ادامه داد: تعداد بنگاه های مشکل دار از 1351 بنگاه در پایان خرداد ماه به 1356 واحد در پایان شهریور رسید که البته این میزان در پایان سال گذشته بالغ بر 1400واحد بود.

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود 144 هزار نیروی کار در 1356 بنگاه مشکل دار مشغول به کار هستند، افزود: در 6 ماهه نخست سال با اقدامات صورت گرفته از سوی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای سراسر کشور و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید، حدود 882 کارگاه مورد حمایت قرار گرفتند که با حمایت از این بنگاه ها از ریزش 200 هزار شاغل جلوگیری به عمل آمد.

یاوری با اشاره به زمینه فعالیت بنگاه‌های مشکل دار گفت: از نظر توزیع بنگاه‌های مشکل دار، کماکان صنایع غذایی و آشامیدنی بیشترین فراوانی را در کل کشور دارند.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: به دلیل افزایش مشکلات حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی، طی مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست برگزاری ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی ارائه شد و در حال حاضر این ستاد در جهت رسیدگی به وضعیت بنگاه های مشکل دار هر هفته تشکیل جلسه می دهد.

بر اساس این گزارش، روند بررسی وضعیت بنگاه های مشکل دار، از کاهش تعداد این بنگاه‌ها حکایت دارد به این ترتیب که تعداد بنگاه های دارای مشکل تا پایان سال گذشته، 1413 بنگاه بود که در سه نخست امسال به 1351 بنگاه و در 6 ماه منتهی به شهریور به 1356 بنگاه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی