نمایندگان قوانین مصوب اجرا ‌نشده را رصد هفتگی می‌کنند


نمایندگان قوانین مصوب اجرا ‌نشده را رصد هفتگی می‌کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان و عضو فراکسیون امید از تهیه متنی با موضوع نظارت بر اجرای قوانین در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اخیراً متنی تهیه شده است و اکثریت نمایندگان نیز آن را امضا کردند که در هفته یک‌بار، جلسه‌ای برای نظارت بر اجرای قوانین تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، احمد همتی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: برخی قوانین داریم که چند دهه از تصویب‌شان گذشته اما هنوز اجرایی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخریب و انتقادات مخرب انقلابی‌گری نیست، بلکه ویرانگری است، گفت: تخریب ارکان مختلف نظام، دولت، مجلس و قوه قضاییه، نتیجه‌ای جز پاشیدن بذر نا امیدی و یأس در جامعه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: امروزه کسانی که منافع خودشان را در کشور ما از دست داده‌اند با زورگویی و زیاده‌خواهی به دشمنی خود با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند، اما در داخل کشور نیز معدود افراد و جریان‌هایی هستند که به این دشمنی‌ها دامن می زنند.

وی ادامه داد: این افراد بدانند که این تخریب‌ها و هجمه‌ها علیه ارکان نظام، دولت، مجلس و قوه قضاییه، نتیجه ای جز ناامیدی و سیاه‌نمایی ندارد، و باعث می‌شود انقلاب اسلامی و نظام به اهداف متعالی خود نرسد و چه بسا هزینه‌هایی هم به کشور تحمیل می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه موج جدیدی از تخریب‌ها مجدداً آغاز شده است، تصریح کرد: اگر فکر می‌کنند جناح خاصی مانند دولت و نهادهای حاکمیتی را تخریب می‌کنند، اشتباه است، این‌گونه تخریب‌ها، منجر به تخریب کل نظام و ارکان نظام می‌شود و اگر ادامه پیدا کند، تنش‌های زیادی در جامعه ایجاد می‌شود که به نفع کشور نیست.

همتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع شفافیت در کشور، گفت: اگر می‌گوییم شفافیت، باید واقعاً شفافیت در کشور حاصل شود و نه تنها به عوام‌فریبی بسنده کنیم.

این عضو فراکسیون امید گفت: مردم ما آگاه هستند و همه مسائل را متوجه می‌شوند، کسانی که به دنبال شفافیت هستند، دنبال اجرای قوانینی باشند که هنوز بعد از چهار دهه اجرایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شفافیت داشته باشیم، باید مبنای کار ما اجرای قانون باشد، اگر می‌خواهیم راهکار درستی برای برون‌رفت از مشکلات داشته باشیم باید مبنای ما قانون باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تهیه متنی با موضوع نظارت بر اجرای قانون در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اخیراً متنی تهیه شده است و اکثریت نمایندگان نیز آن را امضا کردند، که در هفته یک‌بار، جلسه‌ای برای نظارت بر اجرای قوانین تشکیل شود.

وی با انتقاد اطز اجرا نشدن این قوانین در کشور اظهار کرد: بخش عظیمی از مشکلات کشور با اجرای دقیق این قوانین حل می‌شود.

همتی تصریح کرد: قوانینی مانند تأمین آب و تأمین منابع پایدار آب و... در کشور وجود دارد که به هر دلیلی اجرایی نمی‌شوند، ما در استان سمنان از اوایل سال با مشکل تأمین آب شرب مواجه هستیم در حالی که از استان‌های برتر کشور در بحث بهره‌وری آب هستیم، استان سمنان در صورت تأمین منابع آبی پایدار، می‌تواند تکیه گاه مناسبی برای کشور باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن