برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس


برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس

شفقنا- بدور القاسمی، اولین زن عرب که معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری «الحیاه» انجمن بین ­المللی ناشران در نشست عمومی­اش در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد که خانم بدور بنت بن سلطان القاسمی پست معاونت رئیس انجمن بین­المللی ناشران را به دست آورده است. خانم بدور القاسمی […]

برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس

شفقنا- بدور القاسمی، اولین زن عرب که معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری «الحیاه» انجمن بین ­المللی ناشران در نشست عمومی­اش در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد که خانم بدور بنت بن سلطان القاسمی پست معاونت رئیس انجمن بین­المللی ناشران را به دست آورده است.

خانم بدور القاسمی اولین زن عرب و در سطح جهانی دومین زنی به شمار می­رود که از زمان تأسیس این انجمن در سال ۱۸۹۶م، این منصب را به دست آورده است.

دستیابی خانم بدور به این منصب بین ­المللی دستاوردی جهانی برای عرب­ها و اماراتی ­ها در صنعت چاپ و نشر است که در اثر تلاش­های وی در حمایت و توسعه صنعت چاپ جهان عرب و امارات محقق شده است. او از زمانی که انجمن ناشران اماراتی را تأسیس کرد، موفق شد تعدادی از کشورهای عربی را به انجمن بین ­المللی ملحق کند و میان صنعت چاپ جهان عرب و دنیا پیوندی عمیق­تر ایجاد کند. او همچنین از طریق مشارکت­هایی که با برخی مراکز بین­المللی چاپ و نشر داشت توانست مجموعه­ ای از قوانین و مقررات شغلی را برای کار چاپ در امارات متحده عربی ایجاد کند.

خانم القاسمی به همین مناسبت گفت: صنعت چاپ و نشر با سایر صنایعی که بشریت با آن آشناست، تفاوت دارد؛ چون این صنعت دستاوردی وجدانی است و انسان با این صنعت تلاش می­کند عقل و وجدان انسان­ها را صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن­ها، مخاطب قرار دهد. از این­رو، اگر این صنعت از مرزهای جغرافیایی و نژادها فراتر نرود و سبب تفاهم و دوستی متقابل میان انسان­ها نشود نمی ­تواند شکوفا شود. به همین دلایل، از انتخابم به عنوان معاون رئیس انجمن بین­ المللی ناشران احساس افتخار و مسؤولیت بزرگی دارد و تمام تلاشم را به کار می­گیرم تا به دستاوردهای انجمن که همکارانم از زمان تأسیس آن تاکنون محقق کرده­اند، چیزی بیافزایم.

شایان ذکر است که خانم بدور بنت سلطان القاسمی دستاوردهای بارزی در بخش چاپ و نشر دارد. او مؤسس و مدیر اجرایی شرکت «کلمات»، اولین انتشارات انحصاری امارات در حوزه نشر کتاب­های کودکان به زبان عربی است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس انجمن ناشران امارات که به فضل تلاش­های او در سال ۲۰۱۲م، به عضویت کامل در انجمن بین ­المللی ناشران در آمده است. افزون بر این، او شورای کتاب نوجوانان امارات را که شعب ه­ای از دفتر بین­ المللی کتاب برای نسل جوان است بنیان نهاده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس