کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به کشور زلزله‌زده اندونزی


بانک جهانی اعلام کرد مبلغ یک میلیارد دلار وام برای بازسازی اندونزی به دولت این کشور پرداخت خواهد کرد.

کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به کشور زلزله‌زده اندونزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بانک جهانی (بانک بین‌المللی توسعه و ترمیم) امروز (یکشنبه) اعلام کرد مبلغ یک میلیارد دلار در قالب وام به دولت اندونزی کمک خواهد کرد تا بتواند این کشور را که در پی وقوع زلزله و سونامی مرگبار خسارت زیادی به آن وارد شد، بازسازی کند.

«کریستینا جورجیوا»، مدیر اجرایی بانک جهانی روز جمعه از شهر «پالو» که در تاریخ 28 سپتامبر به علت وقوع زلزله‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر ویران شد، بازدید کرد. بیش از 2000 نفر در شهر پالو و اطراف آن در نتیجه این حادثه طبیعی کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جزیره لامبوک در ماه های ژوئیه و اوت بیش از 500 نفر در نتیجه چندین زلزله کشته شده‌اند.

بانک جهانی اعلام کرد: «گزارش اولیه این سازمان نشان می‌دهد که خسارت های وارد شده به زیرساخت‌ها، املاک مسکونی و غیرمسکونی در سولاوسی حدود 531 دلار تخمین زده شده است. در این گزارش تلفات جانی، زمین‌های از دست رفته و آسیب وارد شده به اقتصاد کشور محاسبه نشده است.

این بسته کمک مالی شامل پرداخت نقدی از 6 ماه تا یک سال به 150 هزار خانواده‌ای که بیش از بقیه تحت تأثیر این زلزله و سونامی قرار گرفته‌اند، هم می شود.

حدود سه هفته پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر جزیره سولاوسی اندونزی را لرزاند. این زلزله سپس منجر به وقوع سونامی در این جزیره شد. آخرین آمارها حاکی از آن است که تعداد کشته شدگان این سونامی و زلزله مرگبار در اندونزی به بیش از 2000 نفر رسیده و همچنین هزاران نفر ناپدید شده‌اند. نیروهای امداد اعلام کرده‌اند ممکن است بیش از 5000 نفر از ناپدید شدگان هرگز پیدا نشوند. حدود 90000 نفر هم در نتیجه این سونامی آواره شده‌اند.

مقامات دولت اندونزی پیشتر اعلام کرده اند ممکن است فراهم کردن مکانهای اقامت دائم برای آوارگان حدود دو سال زمان ببرد.

اندونزی یک کشور زلزله‌خیز است و تاکنون بارها زلزله‌های مخرب و مرگبار در این کشور رخ داده است. در دسامبر سال 2004 زلزله ای به بزرگی 9.1 ریشتر در جزیره سوماترا رخ داد که 220 هزار کشته در این منطقه برجای گذاشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج