جایزه افتخاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به جعفر پناهی اهدا شد


جایزه افتخاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به جعفر پناهی اهدا شد

جایزه افتخاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به جعفر پناهی کارگردان سرشناس سینمای ایران و جهان اهدا شد و در پیامی گفت: از گرفتن جایزه افتخاری جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه خیلی خوشحالم.

جایزه افتخاری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به جعفر پناهی اهدا شد

به گزارش شمانیوز: مراسم افتتاحییه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» که با حضور «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق، «فؤاد جلال» رئیس کمپانی سینمایی «مستی فیلم» و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه»، «دانر عمر فارس» مدیریت هنری، «بهزاد فراهانی» بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، «محمدرضا اصلانی» رئیس هیئت داوران بخش رقابتی فیلم‌های بلند مستند، «روانبخش صادقی» داور بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه انیمیشن، داوران بخش‌های مختلف رقابتی جشنواره، مدیر کل فرهنگ و هنر و جوانان استان سلیمانیه، «آذرخش فراهانی» بازیگر سینما، کارگردانان کشور مختلف و علاقمندان به هنر سینما، با اجرای خانم «لینا رضا» در تالار هنر شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق برگزار شد و جایزه افتخاری این دوره از جشنواره به «جعفر پناهی» اهدا شد و به نمایندگی از ایشان؛ خانم «طاهره سعیدی» همسر این کارگردان سرشناس سینمای ایران و جهان، «امین جعفری» مدیرفیلمبرداری فیلم سینمایی «سه رُخ» و شادمهر راستین از همکاران و دوستان قدیمی ایشان، این جایزه را دریافت کردند.

سپاس از جشنواره نوپا ولی قوی فیلم «سلیمانیه»

«طاهره سعیدی» بعد از دریافت این جایزه، به نیابت از «جعفر پناهی» از دست «دانر عمر فارس» مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» گفت: خیلی ممنون از دعوتتان و سپاس از جشنواره نوپا ولی فوق‌العاده قوی فیلم «سلیمانیه» و خیلی ممنون که آقا ی پناهی رو محق این جایزه دانستید. حرفهای که قرار بود من بگویم را آقای پناهی در پیام تصویری گفتند.

پخش پیام تصویری اختصاصی «جعفر پناهی»

قبل از اهدای جایزه افتخاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه»، «جعفر پناهی» در پیام تصویری اختصاصی که در سالن 1000 هزار نفری تالار هنر شهر سلیمانیه پخش شد، در آغاز سخنانش به زبان کُردی گفت: «سلاو و ریزم هه‌یه بو خه‌لکی سلیمانیه» (سلام و احترام دارم به مردم سلیمانیه) و در ادامه سخنانش اظهار داشت: سلام دارم خدمت همه هنردوستان و سینمادوستان در سلیمانیه و بخصوص مسئولین برگزارکننده جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» که من را شایسته دریافت چنین جایزه‌ای دانسته‌اند.

از گرفتن جایزه افتخاری جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» خیلی خوشحالم

کارگردان فیلم سینمایی «سه رُخ» و برنده جایزه بهترین فیلمنامه بخش رقابتی اصلی هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه، در ادامه سخنانش گفت: واقعاً خوشحالم و این را بدون تعارف می‌گویم؛ هر چقدر از این جشنواره‌ها در این منطقه باشد، آنقدر به مسائل فرهنگی کمک می‌کند. منطقه‌ای که همواره دستخوش خشونت‌ها بوده است.

وی همچنین گفت: اگر همین الان من اجازه داشتم و می‌توانستم از کشورم خارج بشوم و چندین جشنواره من را دعوت می‌کرد، مسلم بدانید که جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» را در اولویت قرار می‌دادم، به همین دلایلی که گفتم.

ما از طریق سینمای می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم

وی افزود: ما از طریق سینمای می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ ما می‌توانیم فرهنگسازی کنیم، ما می‌توانیم به حقوق و آزادی‌مان برسیم، ما می‌توانیم مسائل مختلف را حل کنیم و قومیت‌های مختلف در کنار همدیگر، به‌راحتی و با آزادگی زندگی کنند و حقوق همدیگر را محترم بشمارند.

متأسفم که نتوانستم به جشنواره فیلم «سلیمانیه» بیایم

«جعفر پناهی» در پایان سخنانش گفت: متأسفم که چنین نیست و متأسفم که نتوانستم به جشنواره فیلم «سلیمانیه» بیایم؛ ولی به هرحال، خوشحالم که همسرم آنجاست و به نمایندگی از من این جایزه را می‌گیرد و می‌خواهم خواهش کنم که آقای «امین جعفری» مدیرفیلمبرداری آخرین فیلمم «سه رُخ»، که در این کار، بسیار کمکم کرد همسرم را همراهی کند و همچنین «شادمهر راستین» که در اکثر فیلم‌هایم به نوعی مشاور من و یار و یاور بوده است؛ این جایزه را از طرف من بگیرند، تا جایزه‌ای به افتخارات سینمای ایران افزود شود. از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم در کارتان موفق باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی