معاینه و تست های سلامتی ضروری بعد 30 سال


معاینه و تست های سلامتی ضروری بعد 30 سال

با عبور از سن 30 سالگی نیاز به انجام آزمایشات و تست های سلامتی نسبتا بیشتری دارید چرا که توانایی ها و شرایط بدن بعد از دهه سوم زندگی دچار نوساناتی می شود.

معاینه و تست های سلامتی ضروری بعد 30 سال
به گزارش فانوس، همیشه وقتی کودک بودید از مادرتان می شنیدید که خانوم بودن بسیار دشوار است وقتی متوجه میشویم که پا به سن می گذارید حفظ خانواده و انجام کارهای منزل اولین اولویت خانم ها است.معاینه و تست های سلامتی ضروری بعد 30 سال
خانمها به سلامتی خودشان اهمیت نمیدهند خانم ها معمولاً وقتی به سن 30 سال می رسند به شدت باید مراقب سلامتی خود باشند و تعدادی از آزمایشات و تست ها را برای پیشگیری از بیماری انجام دهند.

فشار خون و قلب : اگر فشار خون دارید نیاز است که سلامت قلب را هم چک کنید چون فشار خون خطر ابتلا به بیماری قلبی را هم بالا می برد.

تست های سلامتی مهم برای افراد بعد از 30 سالگی

تست تراکم استخوان : تست ویتامین بسیار اهمیت دارد چون کمبود ویتامین Dباعث ضعف استخوان می شود و برخی زنان در خطر بیماری پوکی استخوان هستند.
تست تیروئید : این روزهای یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن روبرو هستند تیروئید است ، بعضی ها ممکن است از کم کاری تیروئید و برخی دیگر از پرکاری تیروئید رنج ببرند.
دست درد و پادرد: از نشانه های تیروئید یا پرکاری تیروئید است و خانم ها بعد از سن 30 سالگی باید تیروئید خود را چک کنند.
دیابت : امروزه یکی دیگر از بیماری های شایع دیابت است مخصوصن خانم هایی که چاق هستند و یا باردار می باشند باید مراقب باشند و تست دیابت را انجام دهند.

تست های سلامتی برای خانم ها

ماموگرافی : یکی از بهترین راههای جلوگیری از سرطان تست ماموگرافی ماموگرافی معمولاً بعد از 40 سالگی برای خانمها توصیه میشود ، ولی اگر قبل از این سن نشانه ی دیده شود حتما باید برای انجام این تست اقدام شود.

تست پاپ اسمیر: یکی از بیماریهای شایع خانم ها سرطان دهانه رحم است به همین منظور توصیه می شود این تست را در سن 30 سالگی انجام دهید.

و در آخر نیز باید اشاره کنیم که

یکی دیگر از بیماری های شایع در خانم ها مشاهده می شود کم خونی است که با یک تست خون ساده در سن 30 سالگی قابل تشخیص است.

منبع: نمناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس