شکار کبوتر در حال پرواز توسط شاهین پرگرین در آسمان رُم | فیلم


(1055) نوشته شکار کبوتر در حال پرواز توسط شاهین پرگرین در آسمان رُم | فیلم اولین بار در تگ. پدیدار شد.

سریعترین حیوان جهان، شاهین پرگرین، از نیروی گرانش و آیرودنامیک فوق العاده بدن خود برای کسب بیشینه سرعت استفاده می کند. برای ثبت این رکورد از شیوه “شیرجه رادار” استفاده شده و حتی عنوان شده از طریق شیوه های دیگر ثبت سرعت،ارقام بیشتری نیزثبت شده است.این پرنده تیز پرواز با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعتی خود در راس سریع‌ترین مخلوقات کره زمین قرار دارد. البته این سرعت تنها در مواقعی که این شاهین به سمت شکار خود شیرجه می‌زند حاصل می‌شود و معمولا شکار بخت برگشته شانسی برای نجات ندارد.

شاهین‌ها با چشمان کاملاً سیاه، بدن لاغر، بال‌های نوک‌تیز، توانایی پرواز با سرعت بسیار بالا و تغییر جهت ناگهانی از دیگر پرندگان شکاری متمایز می‌شوند. شاهینها در سال اول عمر خود شهپرهای پرواز بلندتری دارند که مشابه پرندگان شکاری چندمنظوره‌تر است (شاهین‌ها از نظر نوع شکار و تکنیک شکار یک شکارچی تخصصی محسوب می‌شوند) تا به این شیوه بهتر بتوانند پرواز را بیاموزند و در سال‌های بعد با تغییر شهپرها تکنیک‌های پروازی خاص شاهین را می‌آموزند.

شاهین‌ها در شکار پرندگان در حال پرواز تخصص دارند و با منقار خود شکار را می‌کشند درحالیکه پرندگان شکاری دیگر رژیم غذایی متنوعتری دارند و با پنجه‌های خود طعمه را می‌کشند. بالابان، لاچین و ترمتای از دیگر انواع معروف شاهین هستند. شاهین‌هایی که بال‌های باریکتر و درازتر دارند به «لیل» معروف هستند این نوع بال‌ها برای شکار پرندگان بسیار مانورپذیر همچون پرستو و بادخورک مناسب است. شاهین‌های نسبتاً کوچک و چاقتری که به پرواز درجا علاقه دارند نیز به دلیجه معروف هستند.

(۱۳۶۶)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!