فیلم انتشار یافته از فاجعه اتوبوس در جاده شیراز + جزییات


فیلم انتشار یافته از فاجعه اتوبوس در جاده شیراز + جزییات

رکنا: واژگونی اتوبوس مسافربری در کیلومتر 40 جاده شیراز 5 کشته و 15 مجروح داشت. دو نفر از مسافران این اتوبوس تبعه فرانسه بودند که از این حادثه جان سالم به در بردند.

حجم ویدیو: 20.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش رکنا، این حادثه Incident ساعت 5 و 40 دقیقه صبح دیروز اتفاق افتاد. اتوبوس 22 سرنشین داشت که از شاهین شهر به سمت شیراز در حرکت بود. 5 نفر از مسافران در دم جان باختند و 15 نفر نیز مجروح شدند.

سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس Police راهور ناجا با اشاره به جزئیات ثبت شده در سامانه سپهتن در زمان واژگونی اتوبوس گفت: براساس اطلاعات این سامانه، راننده اتوبوس می‌توانسته بین راه استراحت کند اما استراحت نکرده است! بررسی‌های مقدماتی همچنین نشان می‌دهد این راننده در زمان حادثه خواب بوده و به همین خاطر به مسیر مقابل وارد و در حاشیه جاده واژگون شده است. از سوی دیگر برای راننده اتوبوس تخلفی ثبت نشده و راننده کمکی نیز در اتوبوس حاضر بوده است. راننده در این حادثه زنده مانده و برای تحقیق و بازجویی در اختیار کارشناسان پلیس راه قرار دارد تا مشخص شود چرا راننده استراحت نکرده است. بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی علت این واژگونی بوده است.

بازداشت راننده/ پس از حادثه واژگونی اتوبوس، پرونده قضایی تشکیل و راننده اتوبوس بازداشت شده است.باقر بوستانی - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت - به میزان گفت: راننده اتوبوس در بازداشت بسر می‌برد. دستورات قضایی لازم برای رسیدگی به این موضوع صادر شده است و می‌بایست اصالت بیمه نامه و گواهینامه راننده اتوبوس تأیید شود.

در حال حاضر منتظر نتایج و تحقیقات کارشناسی ازسوی افسر پلیس و پزشکی قانونی هستیم.

حال دو مسافر فرانسوی اتوبوس مساعد است/ سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در این حادثه ۵ نفر کشته و 15 نفر مجروح شده‌اند. دو نفر از سرنشینان اتوبوس از گردشگران کشور فرانسه بودند که براساس گزارش‌های دریافتی حالشان مساعد است.

محمد جواد مرادیان، رئیس اورژانس استان فارس نیز گفت: ساعت 45 و 5 دقیقه صبح شنبه 21 مهر، اتوبوسی که از اصفهان عازم شیراز بود، در محور سعادت شهر به مرودشت واژگون شد. بلافاصله 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 15 نفر مصدوم شدند و 5 نفر در محل جان باختند. 4 نفر از مصدومان در محل درمان شدند و 11 نفر دیگر نیز به بیمارستان شهید مطهری مرودشت انتقال یافتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس نیز از احراز هویت سه نفر از جانباختگان واژگونی اتوبوس مرودشت خبر داد.

اسامی به شرح زیر اعلام شده است:صادق عباسی فرزند مرتضی- اسماعیل پژنگ فرزند عبدالعظیم – نازیلا درویشی فرزند عبدالله. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید