با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر


با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

ایده‌های خلاقانه هنرمندان در سراسر جهان موجب خلق مجسمه‌هایی شده که آنها را در زمره گرانترین های جهان به صف کرده است.

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابتکار هنرمندان در دنیا باعث خلق آثار شگفت انگیزی شده است که علاقمندان برای داشتن این آثار در بسیاری از حراجی‌ها به قصد تصاحب ، شرکت می‌کنند.

«آلبرتو جاکومتی» نقاش و مجمسه‌ساز نامدار سوئیسی با چهار مجسمه فروخته شده در حراجی‌های سراسر جهان، گران‌ترین هنرمند مجسمه‌ساز دنیای هنر به شمار می‌رود.

موزه شهر ولفسبورگ آلمان گنجینه‌ای از آثار مجسمه ساز نامدار سوئیسی را در خود جای داده است. این مجسمه ساز سوئیسی در خلق آثار در اندازه‌های کوچک بسیار تبحر داشت.

برخی، وی را مهمترین و برجسته‌ترین مجسمه‌ساز قرن بیستم می‌دانند که کارهایش الهام بخش بسیاری از پیکرتراشان و مجسمه‌سازان بوده است. عبور از سبک رئالیسم و خلق آثار انتزاعی از مهم ترین ابتکار این هنرمند محسوب می‌شد.

این مجسمه ساز سوئیسی در خلق آثارش به ابعاد مجسمه‌هایش توجه ویژه‌ای داشت و همین دقت باعث شد آثار وی جزو گرانترین مجسمه‌ها در جهان باشد.

در ادامه گرانترین مجسمه های فروخته شده در جهان را مشاهده کنید.

۱. «مرد اشاره‌گر» کاری از «آلبرتو جاکومتی»

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

در ماه مه سال ۲۰۱۵ یکی از مجسمه های برنزی جاکومتی به حراج گذاشته شد. این اثر به مدت ۴۵ سال در مجموعه شخصی که اثر «ارابه» قرار داشته، نگهداری می‌شد. این مجسمه با قیمت بی سابقه ۱۴۱.۳ میلیون دلار فروخته شد و رکورد گرانترین مجسمه فروخته شده در حراجی‌ها را از آن خود کرد.

۲. «مردی که راه می‌رود» از «آلبرتو جاکومتی»؛ ۱۹۴۷

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

مجسمه «مردی در حال قدم زدن» محصول سال ۱۹۶۱ از «آلبرتو جاکومتی» در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۱۰۴ میلیون دلار فروخته شد و در زمان خودش به گران ترین اثر هنری به حراج گذاشته، تبدیل شد.

۳. مجسمه ارابه «جاکومتی» ساخته شده؛ ۱۹۵۰

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

این اثر نیز سازه دست هنرمند زبده آلبرتو جاکومتی بوده است.پس از اینکه ۴۰ سال در دست یک مجموعه‌دار خصوصی بود، در سال ۲۰۱۴ در حراجی ساتبی نیویورک با قیمت ۱۰۱ میلیون دلار به فروش رفت.

۴. اثر «سر» از «آمادئو مودیلیانی» محصول سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۲

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

«آمادئو مودیلیانی» (۱۹۲۰ ـ ۱۸۸۴) نقاش ایتالیایی است که بیشتر آثارش را در فرانسه خلق کرد. وی به سبک مدرن کار می‌کرد و غیر از نقاشی به هنر مجسمه‌سازی هم اشتغال داشت. این هنرمند در طول زندگی خود ۲۷ مجسمه را خلق کرد ولی تنها ۱۰ اثر از آثار او متعلق به مجموعه‌داران شخصی است. در سال ۲۰۱۰ اثر «سر» این هنرمند به یک مجموعه‌دار شخصی با قیمتی معادل ۵۹ میلیون دلار فروخته شد و اثر مودیلیانی را به گران‌ترین کار هنری فروخته شده در یک حراجی در فرانسه تبدیل کرد.

۵. «سگ بادکنکی» از «جف کونز»؛ ۲۰۰۰-۱۹۹۴

با گران‌ترین مجسمه‌های جهان آشنا شوید +تصاویر

اثر «سگ بادکنکی» (نارنجی) در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰ توسط «جف کونز» ساخته و در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۵۸ میلیون دلار فروخته شد. این اثر «جف کونز» را به گران ترین هنرمند در قید حیات تبدیل کرد. اثر «سگ بادکنکی» جف کونز یکی از پنج اثر یک مجموعه از کارهای این هنرمند است. در این مجموعه نسخه‌های دیگری از کارهای او از جمله آبی، ارغوانی، قرمز و زرد نیز موجود است.

بیشتر بخوانید: جوان‌ترین هکرهای دنیا را بشناسید +تصاویر

انتهای پیام/

گرانترین مجسمه‌های جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403