سیگار فقط قاچاقی وارد می‌شود!


سیگار فقط قاچاقی وارد می‌شود!

رویه صفر بودن میزان واردات سیگار از ابتدای سال تاکنون ثابت مانده است و هرآنچه سیگار وارد می‌شود قاچاق است.

به گزارش ایسنا، چهار ماهه نخست سال جاری براساس برآوردهای صورت گرفته میزان قاچاق سیگار رقمی معادل دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون نخ بوده و این درحالی است که براساس آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان واردات رسمی سیگار همچنان بر روی خط صفر میل می‌کند.

میزان صادرات محصولات دخانی طی چهار ماهه نخست سال جاری به‌گونه‌ای بوده که تنباکوی سنتی رشد ۴۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه می‌کند و تنباکو معسل نیز رشدی ۱۰۵ درصدی را طی مدت مذکور داشته است. این در حالی است که صادرات توتون تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۵۱ درصدی را تجربه کرده و میزان صادرات سیگار نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

در مورد واردات محصولات دخانی نیز باید اعلام کرد که تنباکو معسل با کاهش واردات ۵۶ درصدی روبه‌رو شده و در مورد سیگار از ابتدای سال تاکنون واردات رسمی صفر بوده است.

در حال حاضر تعداد واحدهای فعال دخانی در بخش سیگار ۱۸ مورد و در حوزه تنباکو ۲۸ مورد است که جمعا ۴۶ واحد فعال دخانی را شامل می‌شود.

در ذیل جدول مربوط به صادرات و واردات محصولات دخانی تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

سیگار فقط قاچاقی وارد می‌شود!

سیگار فقط قاچاقی وارد می‌شود!

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی