قانونگذار روس سهوا اطلاعات نظامی کشورش را لو داد!


قانونگذار روس سهوا اطلاعات نظامی کشورش را لو داد!

یک نماینده دومای روسیه سهواً اطلاعاتی را در خصوص سامانه‌های دفاع هوایی اس-600 و اس-700 این کشور افشا کرد.

قانونگذار روس سهوا اطلاعات نظامی کشورش را لو داد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل ماه جاری میلادی، مسکو سامانه دفاعی اس-300 را در سوریه مستقر کرد که واکنش‌های مقامات آمریکایی و صهیونیستی را به دنبال داشت.

استقرار سامانه اس-300 روسیه در سوریه پس از آن صورت گرفت که یک فروند هواپیمای ایلوشن-20 روس در تاریخ 20 سپتامبر در سوریه سرنگون شد. روسیه، رژیم صهیونیستی را مسئول این سرنگونی دانست.

ولادیمیر ژیرینوفسکی، نماینده دومای روسیه که از دهه 1990 رهبری حزب لیبرال دموکرات را بر عهده دارد به تازگی اطلاعاتی در خصوص سامانه دفاع هوایی اس-600 و اس-700 این کشور را سهوا لو داد. این افشاگری بزرگ هنگامی اتفاق افتاد که این قانونگذار 72 ساله در یک گفتگوی خبری در مورد تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه اظهارنظر می کرد.

او هفته گذشته حین مصاحبه با ولادیمیر سولو ویِف، روزنامه‌نگار روس گفت: سامانه اس -300، آنها [آمریکایی‌ها] را علاقمند و وادار به واکنش کرده است. آنها قبلا هیچ توجهی به اینکه سامانه اس-300 چه است، نکرده بودند. اما اکنون می ترسد زیرا اسرائیل، متحد نزدیک آمریکا از اینکه اس-300 نزدیک آنهاست، ترسیده است. هر جنگنده نظامی نه فقط اسرائیلی ممکن است نابود شود.

او در ادامه سهوا از قابلیت های نظامی دیگر روسیه پرده برداشت و گفت: آمریکایی ها کلا ترسیده‌اند. آنها از اینکه بهترین سامانه دفاع هوایی جهان، اس-300 روسیه است، می‌ترسند. ما سامانه‌های دفاع موشکی اس-400، اس-500، اس-600 و اس-700 هم داریم. ما توانایی خاموش کردن کل سیاره را داریم و هیچ هواپیمایی قادر نخواهد بود از زمین برخیزد.

اظهارات او موجب خنده و تشویق حضار شد. در همین حال، میزبان این گفتگو با زبان هشدار گفت نباید همه اسرار نظامی را فاش کرد و سامانه ترسناک «اس-1500» را نباید مطرح کرد!

این قانونگذار سپس در واکنش تهاجمی به این هشدار گفت سامانه خیالی اس-700 هر پرنده‌ای را در هر نقطه‌ای متوقف می‌کند و این آخرین ضربه سامانه دفاع هوایی روسیه خواهد بود.

ارتش روسیه در سال 2007 اعلام کرد سامانه دفاع موشکی اس-400 را طراحی کرده است. اس-400 بر اساس قابلیت های سامانه دفاع موشکی اس-300 ساخته شده است ولی از لحاظ اثربخشی، پوشش منطقه و هدف‌گیری از عملکرد بهتری برخوردار است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور