برخورد مقتدرانه با تهدیدکنندگان امنیت


برخورد مقتدرانه با تهدیدکنندگان امنیت

وزیر دفاع با بیان اینکه تحریم‌ها را فرصت تلقی می‌کنیم گفت: مقتدرانه با هر کس که امنیت کشور را تهدید کند، برخورد می‌کنیم.

برخورد مقتدرانه با تهدیدکنندگان امنیتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ "حاتمی" در حاشیه برگزاری اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسیفیک (طب نظامی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین کنگره آسیا پاسیفیک (طب نظامی) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و همواره یکی از مسائل مهمی که مورد توجه نیرو‌های مسلح و مردمان ما است درمان مصدومان جنگی است.
وی افزود: درمان مصدومان جنگی از اقدامات انسان دوستانه و بشردوستانه‌ای است که در دین مبین اسلام بر آن تأکید شده به گونه‌ای که در دین اسلام آمده زنده نگه داشتن جان یک نفر به مثابه زنده نگه داشتن تمام انسان‌ها است.
این مقام عالی نظامی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی داریم، تأکید کرد: ما در موضوعات شیمیایی تجربیات تلخی از دوران دفاع مقدس داریم و آماده هستیم تجربیات خود را در این زمینه به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا انسان‌های کمتری آسیب ببینند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: ان شاءالله همه با هم شاهد باشیم جهان از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی عاری شود و به جد در عرصه بین المللی نیز این مهم را دنبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: ما پیش از پیروزی انقلاب در عرصه دفاعی تحریم بودیم و پس از انقلاب اسلامی نیز این تحریم‌ها تشدید شد.
این مقام عالی نظامی در ادامه درباره تأثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها را یک فرصت تلقی کرده و هیچ گونه نگرانی از تحریم‌ها نداریم و همه نیاز‌های دفاعی خود را در همه عرصه‌ها تولید می‌کنیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: بحمدالله نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه با هر کسی که بخواهد امنیت کشور را تهدید کند برخورد می‌کند و نمونه آن را شاهد بودیم که نیرو‌های مسلح چگونه با تروریست‌ها و قاتلان مردم اهواز و کردستان برخورد کردند.

جهان شاهد حسن نیت ایران در بحران ساختگی هسته‌ای بود
وزیر دفاع: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و برغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری و صبر پیشه کرد چرا که جمهوری اسلامی دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی است.
مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است.
وی تصریح کرد: این تلخی‌ها جدای از لطمات اجتماعی، لطمات روحی و روانی نیز دارد؛ همچنین بخش‌های درمانی نیز هزینه‌های سنگینی را برای درمان این افراد پرداخته و می‌پردازند؛ لطماتی که بر پیکره جامعه ما وارد شده است.
امیر حاتمی تصریح کرد: آنچه مهم است همکاری ما با همدیگر برای درمان و کاهش درد مصدومان و لطمات روحی و روانی خانواده آن‌ها است چرا که ما معتقدیم همه بشریت باید دست به دست هم دهند تا درد‌ها تسکین شود.
مقام ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اعلام کرد: همه جهان باید با تمام کشور‌هایی که قصد دارند با جنگ‌طلبی بر طبل جنگ بکوبند مقابله جدی کنند و اجازه ندهند که برخی کشور‌ها با یاغی‌گری دنیا را به سمت نزاع، خشونت و جنگ ببرند.
وی گفت: در این روز‌ها ما شاهد قانون‌گریزی برخی کشور‌ها هستیم که بدون توجه به امنیت جهانی خودخواهانه قرارداد‌های جهانی را زیر پا می‌گذارند.
امیر حاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داده است دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی و قدرتمند در دفاع از خویش است، اما آمریکایی‌ها به دلیل انتخاب استقلال سرزمین‌مان، ایران را تحریم می‌کنند که برخلاف اصول بشری و انسانی است و با توسل به تروریست‌های اقتصادی مانع‌تراشی می‌کنند حتی در تهیه فرایند داروها.
وی گفت: اگر جهان در مقابل چنین قانون‌شکنان ایستادگی نکند ما شاهد ظهور دوباره هیتلر‌های جدیدی در جهان خواهیم شد که فجایع جدیدی می‌آفرینند.

ایران؛ بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی
وزیر دفاع: ملت ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان جنگ‌های نابرابر و ناجوانمردانه سلاح‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌هاست.
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع صبح امروز دوشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک با بیان اینکه ایران با تاریخ کهن خود اولین منشور احترام را به بشر هدیه داد، اظهار داشت: با کمال افتخار میزبان شما بودیم تا بار دیگر اراده، تمایل و تعهد دیرینه دولت و ملت ایران را به حفظ ارزش‌های بشری و ایجاد دنیای پرنشاط به جهان نشان دهیم.
وی ادامه داد: می‌توان اهمیت این همایش را از جنبه‌های گوناگون برشمرد. این کنگره در سرزمین شهیدان و پزشکان بزرگ که نجات جان انسان را نجات جان همه مردم تعبیر می‌کنند، برگزار شده است.
وی با بیان اینکه ملت ما یکی از بزرگ‌ترین قربانیان جنگ‌های نابرابر و ناجوانمردانه سلاح‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌هاست، گفت: ملت ایران خاطرات آن روز‌ها را فراموش نخواهد کرد و با گذشت سه دهه، آثار این سلاح‌ها را در پدر، برادر و خواهر می‌بینند.

آمادگی ایران برای انتقال تجارب درمان مصدومان شیمیایی به سایر کشور‌ها
وزیر دفاع گفت: ایران تجارب زیادی در زمینه درمان مصدومان شیمیایی دارد و آماده است آن را به کشور‌های دیگر منتقل کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع در حاشیه چهارمین کنگره طب نظامی آسیا- پاسفیک، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که همواره نیرو‌های مسلح به آن توجه داشته اند، رسیدگی به مصدومان جنگ‌هاست، اظهار داشت: رسیدگی به مصدومان جنگ همواره برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مهم بوده و کاری بشردوستانه است.
وی افزود: کمک به مصدومان جنگ برای وزارت دفاع یک وظیفه مهم است و در بخش خدمات درمانی اقدامات مهمی را تاکنون داشته است، به عنوان مثال در زمینه ارائه خدمات به جانبازان و تامین و تولید تجهیزات لازم برای درمان مصدومان جنگ تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا