غنی در حال صاف کردن جاده برای برگشت طالبان


اشرف غنی احمدزی با تمام توان سعی و تلاشش را برای از بین بردن مخالفین طالبان تا قبل از خروج نیروهای خارجی از کشور بکار گرفته است. از قرار معلوم زلمی خلیلزاد پشتون امریکای که سابقه حمایت از تروریستهای طالب را در کارنامه خود دارد و با طالبان ارتباط...

اشرف غنی احمدزی با تمام توان سعی و تلاشش را برای از بین بردن مخالفین طالبان تا قبل از خروج نیروهای خارجی از کشور بکار گرفته است.

از قرار معلوم زلمی خلیلزاد پشتون امریکای که سابقه حمایت از تروریستهای طالب را در کارنامه خود دارد و با طالبان ارتباط نزدیک داشته است در این اواخر در مورد خروج نیروهای خارجی به توافق نزدیک شده اند و از اشرفغنی احمدزی خواسته است تا قبل از خروج نیروهای خارجی موانع را از سر راه برگشت طالبان به قدرت باید بردارد.

آوردن گلبدین، آزادسازی هزاران طالب تروریست و همچنین قتل کشتار و زندانی ساختن قومندان قیصاری و حمله ناموفق بالای قومندان علیپور و تحت فشار قرار دادن قومندانان قوم تاجیک تحت نام مبارزه با افراد مسلح غیر مسئول فقط و فقط در همین راستا صورت میگیرد.

گفته میشود زلمی خلیلزاد و علی احمد جلالی امریکایها را قانع ساخته اند که حکومت فراگیر ملی که تمام اقوام ساکن در افغانستان در آن سهیم باشند در افغانستان کابرد ندارد و باعث تامین امنیت نخواهد شد. در افغانستان حکومت باید توسط قوم پشتون اداره شود و نوع حاکمیت هم حکومت مقتدر و پایدار نظیر حکومت عربستان سعودی، بحرین و إمارات متحده عربی در افغانستان تأسیس شود و مخالفین باید شدیداً سرکوب و از بین برده شود تا مردم به رعیت حکومت تبدیل شود در غیر آنصورت در افغانستان صلح دائمی برقرار نخواهد شد چون مشکل طالبان نیست مشکل بقایای اتحاد شمال است که با حاکمیت پشتونها و سیاست متحدین غربی آنها مخالفت دارند.

خلاصه پلان شوم پشتونیزم برای سرکوب تاجیک و هزاره و اوزبیک دارد مرحله به مرحله یکی بعد از دیگری إجرا میشود.
عبدالله، دوستم و دانش فعلاً نزد اشرف غنی احمدزی در اسارت مطلق بسر میبرند. خلیلی، عطا، مسعود از ترس از دست دادن ثروت های باد آورده خودشان را تکان داده نمی توانند. محقق و تعداد دیگر که اصلاً از دنیا خبر نیست.

علی ترکمنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل