مقام سعودی: پاسخ ریاض به تهدیدهای اقتصادی و سیاسی سنگین خواهد بود


یک مقام عالی رتبه عربستان سعودی هرگونه اقدام علیه کشورش از طریق تهدید به تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی را غیرقابل قبول برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «سپا»، یک مقام عالی رتبه این کشور که اشاره ای به نامش نشد اعلام کرده است که هرگونه اقدامی علیه ریاض از طریق تهدید به تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرده است: «اقتصاد عربستان سعودی نقشی تاثیرگذار و حیاتی بر ساختار اقتصاد جهانی دارد. تا زمانی که اقتصاد جهان تحت تاثیر وقایع رخ داده قرار نگیرد اقتصاد عربستان نیز اثرپذیری منفی نخواهد داشت. پاسخ متقابل به هر گونه تحریم علیه این کشور سنگین خواهد بود.»

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس در خصوص سرنوشت جمال خاشقجی با بیان اینکه تحقیقات خود در این باره را تا پایان ادامه خواهد داد، عنوان کرد: «این فرد یک روزنامه نگار بود. اگر وضعیت به گونه ای که گفته می شود باشد این واقعا افتضاح و بد است. ما تا انتها ادامه خواهیم داد و تاوان آن سنگین خواهد بود.»

وی ضمن تاکید بر انکار مقامات سعودی مبنی بر دست داشتن در قتل خاشقجی افزود: در آینده نزدیک مدارکی به دستمان خواهد رسید.

جمال خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون نویس واشنگتن پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن تاریخ به بعد هیچ خبری از وی نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر