توجه دولت تدبیر و امید به روستاها همه جانبه است


توجه دولت تدبیر و امید به روستاها همه جانبه است

سمنان - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: برنامه های دولت تدبیر و امید در توسعه و اشتغال روستایی کم نظیر و همه جانبه است.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و توسعه روستایی و عشایری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه جامع به توسعه روستاها، لایحه دوفوریتی حمایت از روستاییان و عشایر را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
وی با اشاره به تهمت اشرافی گری برخی منتقدان به دولتمردان، تاکید کرد: بیان این مباحث با توجه به رویکرد توسعه ای رئیس جمهوری غیرمنصفانه است.
رضوی اضافه کرد: اعتبار برای ارائه تسهیلات به بخش روستایی و عشایری کشور بسیار قابل توجه است و محدودیت مالی در پرداختی ها وجود ندارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: به نظر می رسد بانک ها در ارائه تسهیلات به بخش عشایری و روستایی کشور کم لطفی می کنند و تاکنون هیچ یک از استان های کشور پرداخت کامل در 50 درصد اول این تسهیلات را محقق نکردند.
رضوی با اشاره به درنظر گرفتن برخی ملاحظه ها به سود روستاییان در ارایه تسهیلات، تصریح کرد: قانون سرمایه در گردش در ارائه تسهیلات به عشایر و روستاها حذف شده است و در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر هم نباید این قانون اجرا شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: باید در کنار تسهیلات بانکی، تکریم روستاییان و عشایر در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در ارایه تسهیلات به بخش عشایری و روستایی در طرح های احداثی، قانون سه سال تنفس در بازپرداخت رعایت شود و تا سقف 150 میلیارد ریال می توان این تسهیلات را به کارآفرینان پرداخت کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: براساس تفاهم با بانک ها، برای پرداخت تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال تنها سند رسمی روستایی، سه میلیارد ریال سفته و سند واحد تولید در بخش روستایی و عشایر نیاز است و بانک ها نباید از کارآفرینان مدارک دیگری طلب کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای نیمه نخست سال 97 بیش از یکهزار و 320 میلیارد ریال تسهیلات به بخش عشایری و روستایی استان سمنان تخصیص یافت که باید بانک های عامل برای پرداخت آن هرچه سریع تر اقدام کنند.
رضوی ادامه داد: 50 درصد این اعتبار اکنون در اختیار بانک کشاورزی و 50 درصد دیگر در اختیار بانک های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید است.
به گزارش ایرنا، در این نشست، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟