گزارش ایکنا از محفل انس با قرآن در دانشکده علوم قرآنی مشهد


گزارش ایکنا از محفل انس با قرآن در دانشکده علوم قرآنی مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محفل انس با قرآن به مناسبت فرارسیدن ماه صفر در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد.

گزارش ایکنا از محفل انس با قرآن در دانشکده علوم قرآنی مشهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی محفل انس با قرآن دانشکده علوم قرآنی مشهد امروز به مناسبت فرارسیدن ماه صفر و شهادت حضرت رقیه(س) با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن برگزار شد.

در ابتدای این محفل قرآنی ابراهیم عقیلی قاری دانشجو و نفر برتر مسابقات قرآن دانشجویان کشور به تلاوت آیات 31 تا 40 سوره «نبأ» و همچنین سوره «کوثر» پرداخت.

مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن، نیز در بخشی از این محفل قرآنی به بیان نکات و توصیه‌هایی در زمینه حفظ قرآن و توجه دانشجویان علوم قرآنی به این مساله پرداخت و گفت: دانشجویان ما تشنه حفظ قرآن نیستند. ابتدا باید تشنگی و نیاز لازم برای حفظ قرآن در دانشجویان علوم قرانی ایجاد شود، آنگاه خواهیم دید که خود آنان به سمت حفظ قرآن حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانشجویان قرآنی ما بیشتر به حواشی قرآن مسلط شده‌اند تا خود قرآن این در حالی است که در کشور مصر کسی که قصد تحصیل علوم دینی در دانشگاه الازهر را دارد، باید پیش شرط حفظ قرآن را بپذیرد.

این حافظ بین المللی قرآن با بیان اینکه جامعه قرآنی ما در شرایط نامناسبی قرار دارد، ادامه داد: اگر بخواهیم بهتر این شرایط نامناسب را تعریف کنیم باید گفت ما در جامعه قرآنی کشور، گرفتار به یک سطح کاذب شده‌ایم و این شرایط کاذب زمانی خود را نشان می‌دهد که ما در محضر شیوخ قرائت سایر کشورها قرار گرفته و به بی‌سوادی خود پی می‌بریم.

در پایان این محفل قرآنی نیز هادی رضایی قاری و مبتهل گروه بین‌المللی فدک الزهرا(س) به تلاوت آیاتی «ق» و سوره «کوثر» پرداخت.

صوت تلاوت هادی رضایی در قسمت زیر ارائه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد