مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح


مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح

افرادی که به دنبال سدان اسپورت جمع‌وجور و لوکس در بازارهای جهانی می‌گردند با انتخاب‌های قابل‌تأملی روبرو هستند. مهم نیست که کدام خودرو از بهترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد زیرا هر محصول اروپایی این کلاس کاملاً رقابتی و سطح بالا عمل می‌کند. همین الان جدیدترین نسل ب‌ام‌و سری 3 مدل 2019 غوغا به پا کرده بنابراین... نوشته مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با...

افرادی که به دنبال سدان اسپورت جمع‌وجور و لوکس در بازارهای جهانی می‌گردند با انتخاب‌های قابل‌تأملی روبرو هستند. مهم نیست که کدام خودرو از بهترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد زیرا هر محصول اروپایی این کلاس کاملاً رقابتی و سطح بالا عمل می‌کند.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
همین الان جدیدترین نسل ب‌ام‌و سری 3 مدل 2019 غوغا به پا کرده بنابراین شما نیازی ندارید که از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته در یک خودرو نگاهی به دیگر رقبا بیندازید.

البته واقعیت این است که هیچ‌یک از این 6 سدان اسپورت اروپایی دست و پا بسته نبوده بنابراین می‌توان روی تک‌تک آن‌ها حساب کرد.


واضح است که ما نمی‌توانیم به سادگی بگوییم نسل جدید سری 3 کد G20 زیباترین خودروی کلاس خود است. این قضیه به نوعی شخصی بوده و هر یک از خودروسازان فلسفه طراحی خاص خود را دارا هستند.
هم‌اکنون سری 3 به دلیل جدید بودن در بحث زیباشناسی دست برتر را داشته و نظرها را بیشتر به خود جلب کرده است. نسل جدید محصولات ب‌ام‌و ظاهر مدرن و با ابهتی داشته و این موضوع را می‌توان در خط شانه‌ی بلند، پروفایل عضلانی، نمای جلوی گیرا و رینگ‌های بزرگ دید.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
اما خودرویی همچون آئودی A4 مدت‌زمان بیشتری است که معرفی شده است. این خودرو امسال فیس لیفت شده اما خب تغییرات آن خیلی وسیع نیست. می‌توان گفت این خودرو در کل محصولی محافظه‌کارانه بوده هرچند کابین آن فوق‌العاده خوش‌ساخت بوده و تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی دارد؛ بنابراین شاید ظاهر سری 3 نسبت به A4 زیباتر باشد اما طراحی داشبورد ارباب حلقه‌ها هم به اندازه کافی مدرن است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
مرسدس C کلاس هم همانند آئودی فیس لیفت شده و از سپرهای متفاوت، چراغ‌های جدید، پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی سفارشی، غربیلک فرمان جدید، صفحه‌نمایش 10.25 اینچی نوین و سیستم‌های کمک‌راننده اضافی سود می‌برد. این خودرو در سطح ب‌ام‌و نیست اما قطعاً ظرافت خاص C کلاس در دیگر خودروهای این کلاس دیده نمی‌شود. همچنین طراحی ظاهری آن به ‌اندازه‌ی نسل جدید CLS و A کلاس متفاوت و تغییر یافته نبوده اما هنوز هم می‌توانید برخی ویژگی‌های خاص بصری را در آن بیابید.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
خب حالا سال 2018 است و شما دیگر مجبور نیستید که برای خرید خودرویی فوق‌العاده فقط به سمت ژرمن‌ها بروید. برندهایی همچون ولوو، جگوار و حتی آلفارومئو محصولاتی فوق‌العاده همچون S60، XE و جیولیا را تولید کرده‌اند که در برابر سری 3، A4 و C کلاس حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
شاید برخی بگویند جیولیا برای مثال زیباترین خودروی این کلاس است. کاری به درست و غلط بودن این سخن نداریم اما طراحی آن قطعاً زیبا بوده و همگان این سدان اسپورت ایتالیایی را تحسین می‌کنند. اگرچه آلفارومئو یک سدان اسپورت جذاب از نظر پرفورمنس است اما کابین خیلی خوبی نداشته و هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر کیفیت به پای رقبا نمی‌رسد.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
اما می‌دانید چه خودرویی می‌تواند حریف قابلی برای ژرمن‌ها باشد؟ نسل جدید ولوو S60. سوئدی‌ها می‌گویند این خودرو بهترین سدان اسپورت بوده و البته یکی از جذاب‌ترین محصولات تاریخ شرکت نیز می‌باشد.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
در واقع تکنولوژی ایمنی فعال خودرو می‌تواند در برابر ب‌ام‌و قد علم کند و کیفیت کابین آن نیز همچون دیگر محصولات ولوو عالی است. البته طراحی داخلی S60 بیشتر ظریف بوده و همین موضوع را می‌توان درباره طراحی ظاهری آن نیز گفت.


بعد به جگوار XE می‌رسیم، پاسخی بریتانیایی به تسلط ژرمن‌ها در این کلاس. این خودرو سه سال است که در بازار حضور داشته و اگرچه از نظر فروش خیلی سطح بالا ظاهر نشده اما هنوز هم خودروی بسیار خوبی است. جدای از اینکه سواری XE بسیار خوب است، این خودرو از اکثر زوایا همانند یک جگوار خالص است. ما می‌گوییم اکثر زوایا زیرا نمای عقبی آن از نظر برخی افراد ناامیدکننده است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 3 جدید با رقبای مطرح
اما کابین این خودرو قطعاً خوش‌ساخت بوده و طرحی اسپورت دارد اما کیفیت کلی و تکنولوژی‌های بکار رفته در آن به پای سری 3 نمی‌رسد.


حالا زمان آن رسیده که شما سدان اسپورت و لوکس موردعلاقه‌ی خود را معرفی کنید. آیا ب‌ام‌و سری 3 جدید می‌تواند همانند قبل حرف اول را در این کلاس بزند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403