پیگیری ١55‌مصوبه شورا در یک سال گذشته


پیگیری ١55‌مصوبه شورا در یک سال گذشته

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - سینا حائری در نخستین دستور‌کار جلسه علنی شورای شهر، با ارائه گزارشی درباره فرایند پیگیری و اجرای مصوبات شورای پنجم در یک سال گذشته بیان کرد: بر‌اساس آیین‌نامه داخلی،...


شهرآرا آنلاین - سینا حائری در نخستین دستور‌کار جلسه علنی شورای شهر، با ارائه گزارشی درباره فرایند پیگیری و اجرای مصوبات شورای پنجم در یک سال گذشته بیان کرد: بر‌اساس آیین‌نامه داخلی، مدیریت تدوین و اجرای مصوبات شورا، مسئولیت پیگیری مصوبات ابلاغی را با همکاری مدیریت امور شورا در شهرداری مشهد برعهده دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ٨٧‌مکاتبه با مدیریت شهری در حوزه پیگیری مصوبات صورت گرفته است که با احتساب موارد مربوط‌به شش‌ماهه پایانی سال‌٩۶ این تعداد به ١۵۵‌پیگیری می‌رسد.

مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات شورا با اشاره‌به بیشترین مکاتبات انجام‌شده به‌تفکیک حوزه‌های مدیریت شهری ادامه داد: ٢٠‌مورد از پیگیری‌ها مربوط‌به معاونت برنامه‌وبودجه، ٢٠‌مورد مربوط‌به معاونت حمل‌ونقل، ١٣مورد مربوط‌به معاونت فرهنگی و اجتماعی، ٨‌مورد مربوط‌به معاونت اقتصادی، ٨مورد مربوط‌به معاونت فنی و عمران و ۶مورد هم مربوط‌به معاونت خدمات شهری بوده است.

﷯ پیگیری ٧۵ مصوبه در کمیسیون ها

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی درراستای پیگیری مصوبات شورا نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند، بیان کرد: در یک سال اخیر ٧٣‌دستور کار جلسات کمیسیون‌های تخصصی به موضوع پیگیری مصوبات اختصاص داشته و در‌مجموع ٧۵‌مصوبه از این طریق پیگیری شده است.

حائری ادامه داد: در نیمه نخست سال‌٩٧، شورای شهر ٨١‌مصوبه داشته که در ۶۵‌درصد این مصوبات معادل ۵٣‌مورد، برای بخش‌های مختلف مدیریت شهری تکالیفی مشخص شده است.

وی بیان کرد: از مجموع مصوبات شورای اسلامی شهر در نیمه‌نخست امسال، ١۵‌مصوبه غیرتکلیفی و ١٣مصوبه هم مربوط‌به مخالفت، لغو مصوبه یا موضوعات داخلی مانند انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورا بوده است.

مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات شورا با بیان اینکه از ۵٣‌مصوبه دارای بار تکلیفی، ٣١‌مصوبه زمان‌دار و ٢٢‌مصوبه هم بدون زمان بوده است، افزود: طبق آخرین گزارش‌ها، از مجموع ۵٣‌مصوبه دارای تکلیف، ۴مصوبه ازسوی مدیریت شهری اجرایی شده و ۴‌مصوبه هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره‌به تعیین تکلیف‌نشدن ٣تبصره مربوط‌به مصوبات تفریغ بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری گفت: از مجموع ۵٣مصوبه تکلیفی، ٢٣‌مصوبه هنوز دارای مهلت قانونی است که شهرداری می‌تواند برای اجرای آن‌ها اقدام کند.

حائری ادامه داد: ارائه آیین‌نامه بهبود پاسخ گویی و شفافیت در معاملات شهرداری مشهد، یکی از مصوبات زمان‌دار شورای پنجم بوده که با‌وجود اتمام مهلت مندرج از آن‌ها، هنوز اجرایی نشده است.

وی گفت: بر‌اساس این مصوبه، مدیریت شهری باید حداکثر طی یک‌ماه به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات متصل می‌شد، اما هنوز گزارش اجرایی آن به دست حوزه مدیریت پیگیری و اجرای مصوبات نرسیده است.

﷯ لزوم اجرای مصوبات فاقد زمان تا آذرماه

مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات شورا، واگذاری یک قطعه‌زمین عاریه به کانون پرورش فکری نوجوانان خراسان‌رضوی به‌منظور ساخت کتابخانه را دیگر مصوبه اجرا‌نشده برشمرد و افزود: مصوبه تمدید مهلت تعیین ساز‌و‌کار اعطای نشان مشهد هم هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه تدوین آیین‌نامه اجرایی مصوبه اهدای نشان مشهد باید طی ٣ماه اجرا می‌شد، ادامه داد: با اتمام مهلت اولیه، شهرداری درخواست تمدید زمان را کرد که به تصویب شورا رسید، اما در مهلت دوم هم تاکنون آیین‌نامه مذکور ارائه نشده است.

حائری بیان کرد: تا آذرماه که فصل اصلاح متمم بودجه سازمان‌های مدیریت شهری در شورای شهر است، شهرداری باید به موارد تکلیفی در مصوبات فاقد مهلت زمانی عمل کند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورا از ٢منظر کیفی و کمی پیگیری و رصد می‌شود، بیان کرد: این گزارش نمونه‌ای از رصد کمی مصوبات است که با استفاده از سامانه‌های طراحی‌شده، آمار و اطلاعات مورد‌نیاز استخراج می‌شود.

مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات شورا تأکید کرد: از بعد کیفیت در کمیسیون‌های شورای شهر برای بررسی مصوبات اقدام شده است؛ به‌طوری‌که هر هفته پیگیری مصوبات جزو دستورکار کمیسیون‌ها قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان