رودخانه های زاگرس سیلابی می شوند


رودخانه های زاگرس سیلابی می شوند

تهران - ایرنا - مدیر پایش سازمان هواشناسی گفت: امروز احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی وجود دارد، از این رو دامداران و عشایر از رفتن به مناطق سیل خیز خودداری کنند.

مسعود حقیقت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز در شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان، شرق بوشهر، جنوب اصفهان ، غرب کرمانشاه و غرب کردستان سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران در بخش هایی از کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به صورت پراکنده وجود دارد و همچنین در استان های فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شمال بوشهر رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
حقیقت ادامه داد: پنجشنبه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در شرق خوزستان وجود دارد.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
مدیر پایش سازمان هواشناسی افزود: امروز درتهران به ویژه ارتفاعات رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و بیشینه دمای پایتخت فردا و پس فردا بین 24 تا 25 درجه سانتی گراد در نوسان است، بیشینه دمای دیروز تهران 25 درجه و کمینه امروز صبح 16 درجه بود.
حقیقت گفت: میناب و رودان در استان هرمزگان با 38 درجه و لاله زار در استان کرمان و بجستان در خراسان رضوی با یک درجه به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا