تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018


تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018

لامبورگینی به خاطر تاریخچه‌ی درخشان خود در ساخت برخی از نمادین‌ترین و جذاب‌ترین خودروها شناخته می‌شود. میورا، کانتاش و مورسیه لگو از جمله خودروهایی هستند که در زمان خود روی دیوار اتاق افراد بسیاری نقش بسته بودند. این سوپرکارهای فوق‌العاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر حجیم و طراحی‌هایی مثال‌زدنی سود می‌بردند. اما این موضوع درباره شاسی‌بلند... نوشته...

لامبورگینی به خاطر تاریخچه‌ی درخشان خود در ساخت برخی از نمادین‌ترین و جذاب‌ترین خودروها شناخته می‌شود. میورا، کانتاش و مورسیه لگو از جمله خودروهایی هستند که در زمان خود روی دیوار اتاق افراد بسیاری نقش بسته بودند. این سوپرکارهای فوق‌العاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر حجیم و طراحی‌هایی مثال‌زدنی سود می‌بردند.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
اما این موضوع درباره شاسی‌بلند جدید اوروس خیلی مصداق ندارد. دومین شاسی‌بلند لامبورگینی که پس از مدل نسبتاً ناموفق LM002 وارد بازار شده سر و صدای زیادی به پا کرده است. اوروس در مقایسه با رامبو لامبو که خودرویی برای ارتش بود کاملاً متفاوت بوده و می‌خواهد فروش لامبورگینی را دو برابر نماید، نه کمتر و نه بیشتر!

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
علاقه‌ی شدید خریداران به شاسی‌بلند و حاشیه‌ی سود زیاد این خودروها باعث شده لامبورگینی دیگر توان غلبه بر وسوسه‌ی ساخت خودرویی قدبلند را نداشته باشد. این برند ایتالیایی انتظار دارد در بریتانیا فروش سالانه‌ی 300 تا 400 دستگاهی داشته باشد.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
لامبورگینی با تولید اوروس جایگاه مناسبی در گروه فولکس‌واگن پیدا کرده است. این شاسی‌بلند بر پایه‌ی شاسی بکار رفته در آئودی Q7 ساخته شده و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آن نیز از پورشه پانامرا گرفته شده است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در فولکس‌واگن توارگ دیده می‌شود.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
اما کابین اوروس وابستگی‌های بیشتر این خودرو به فولکس‌واگن را نشان می‌دهد. پشت آمپرها، نشان دهنده‌ی سوخت، دسته‌راهنما و کلیدها از چندین محصول آئودی گرفته شده‌اند. البته نوشته‌ی کرومی لامبورگینی در داشبورد به شما یادآوری می‌کند که داخل محصولی از سنت آگاتا نشسته‌اید نه چیزی دیگر! این موضوع کاملاً واضح و پیش‌پاافتاده است اما گاهی اوقات ناخودآگاه به یاد محصولات آلمانی هم می‌افتید.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
اولین چیزی که در زمان حرکت و مخصوصاً در جاده‌های شلوغ و تنگ بریتانیا به چشم می‌آید احساس سواری اوروس است. این خودرو طویل‌تر و پهن‌تر از رنجروور می‌باشد. دومین نکته نیز که کمی هم سورپرایز کننده است میزان راحتی این شاسی‌بلند می‌باشد.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
این خودرو 7 حالت رانندگی داشته و در نرم‌ترین حالت که استرادا (در زبان ایتالیایی به معنی خیابان می‌باشد) نام دارد اوروس از نظر کیفیت سواری هیچ‌گونه شباهتی به محصولات پیشین این خودروساز نشان نمی‌دهد. البته بخش اعظم راحتی اوروس به زیرساخت بکار رفته در آن که محصول آئودی است مربوط می‌شود. خودروی حاضر در تست از رینگ‌های بزرگ 22 اینچی استفاده می‌کند که افتادن خودرو در دست‌اندازها را مشهود می‌سازد اما در کل اوروس یک شاسی‌بلند بزرگ و راحت است.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
اکثر اوروس ها وارد فضاهای خارج از جاده‌ای نخواهند شد اما سه حالت آفرود نیو (برف)، ترا (شن) و سابیا (ماسه) آمادگی این خودرو برای هر وضعیتی را تضمین می‌کنند.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
با قرار دادن حالت رانندگی در گیراترین وضعیت یعنی کورسا شاهد پوست انداختن اوروس خواهید بود. اینجاست که سیستم تعلیق بادی سفت‌تر شده و صدای اگزوز نیز پرطنین‌تر می‌شود و کل قوای محرکه حالتی همچون یک سوپرکار را به خود می‌گیرند.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
شلیک شدن یک خودروی سنگین و بزرگ 2.2 تنی به‌ سرعت 100 کیلومتر کاملاً احساس‌برانگیز است. این خودرو تنها در 3.6 ثانیه شتاب خود را ثبت کرده و حتی کمی سریع‌تر هم احساس می‌شود.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
لامبورگینی اوروس با تکنولوژی‌های زیادی عرضه می‌شود تا همانند یک سوپرکار احساس شود. فرمان پذیری فعال چرخ‌های عقب، رول بارهای فعال، سیستم چهار چرخ محرک تطبیقی و ترمزهای کربن سرامیکی با ابعاد بسیار بزرگ باعث می‌شوند این شاسی‌بلند همانند یک سوپرکار رفتار کند.


اوروس در سر پیچ‌ها به نسبت ابعاد و وزن خود کاملاً تخت باقی مانده و فرمان پذیری سریع آن نیز به معنی تیز بودن و هوشیاری آن است؛ اما بااین‌وجود باید گفت فرمان خودرو کرخت بوده و بازخورد زیادی ندارد. این موضوع به همراه رول بارهای فعال احساس عجیب ایزوله شدن رانندگی را ایجاد می‌کنند.
پورشه کاین توربو اگرچه به اندازه اوروس سریع نیست اما با توانایی‌های دینامیکی مشابهی عرضه شده و بیش از 60 هزار پوند ارزان‌تر است. البته مدل توربو S E-Hybrid پلاگین هیبریدی توانایی‌های زیادی دارد.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
زمانی که بحث شاسی بلندهای بزرگ پیش می‌آید اوروس امتیازات خوبی می‌گیرد. محفظه بار 616 لیتری این خودرو کاملاً مناسب بوده و پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها می‌باشد. اگرچه اوروس ابعاد بزرگی دارد اما در بخش عقب فضایی برای دو سرنشین بزرگ‌سال تدارک دیده شده زیرا خط سقف خمیده‌ی آن فضای سر را تحت تأثیر قرار داده است.

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018
با توجه به قیمت 165 هزار پوندی شما هیچ کمبودی از نظر لوکس بودن احساس نخواهید کرد. چرم و آلکانترا به همراه صندلی‌های اسپورت، سیستم ناوبری، کروز کنترل و دوربین پشتی به‌صورت استاندارد در این شاسی‌بلند وجود دارند. دید در شب، سقف پانورامیک و سیستم صوتی سه‌بعدی بنگ اند اولوفسن نیز به‌صورت آپشن در دسترس می‌باشند.


با توجه به آنچه که مشاهده کردیم اوروس یکی از بهترین شاسی بلندهای پرفورمنس بازار است؛ اما خب با قیمت قابل‌توجهی عرضه می‌شود. این خودرو بسیاری از شاخصه‌های خاص یک لامبورگینی را داشته اما خب راه‌های بی‌شمار زیادی برای زیر سؤال بردن آن وجود دارد. اوروس نه کابینی جادار داشته و نه همانند یک محصول لامبورگینی بیننده را میخکوب می‌کند؛ اما افرادی که آن را می‌خرند نگرانی زیادی نخواهند داشت. هرچه باشد مارکی مرغوب روی دماغه چسبانده شده است…

مشخصات لامبورگینی اوروس

قیمت: 165 هزار پوند پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک قدرت/گشتاور: 641 اسب بخار/850 نیوتون متر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 12.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی