به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان با حضور در محل صیدگاه میگو در بندرعباس و در کنار لنج های صید میگو از نزدیک از جریان صید میگو و فعالیت صیادان هرمزگان بازدید و در راستای تسهیل و رفع موانع و دغدغه های صید و صیادی با صیادان طی گفتگو نمود.

استاندار هرمزگان در این بازدید با بیان اینکه دولت حمایت های خوبی در راستای توسعه فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان داشته است، اظهار داشت: شیلات از بخش های مهم و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد، اشتغال، تولید و صادرات استان هرمزگان است و باید از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهدف ترسیم شده تولید و صیادرات آبزیان و محصولات شیلاتی برای هرمزگان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شیلات به عنوان حوزه استراتژیک اقتصاد هرمزگان نیازمند سیاست گذاری مناسب است و باید راهبری مناسبی در این بخش برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی صورت گیرد، گفت: در این میان صیادان استان با بیش از 30 هزار نفر جمعیت و با برخورداری از ناوگان صیادی بالغ بر چهار هزار و 500 فروندی جایگاه ویژه ای دارند.

همتی با بیان اینکه رعایت فصل صید میگو برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در این باره نیز دولت حمایت های خوبی در راستای بازسازی ذخایر ارزشمند آّبزیان داشته است که پیگیر افزایش این حمایت ها در راستای توسعه این مهم هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به زحمات و تلاش صیادان هرمزگانی برای صید میگو، خاطرنشان کرد: امسال امید است بین هزار و ۶۰۰ تا دو هزار تن صید میگو در کنار پروش میگو داشته باشیم.

وی افزود: استان هرمزگان نزدیک به ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پروش میگو دارد که در صورت به بهره برداری رسیدن بالغ بر 200 هزار تن تولید خواهیم داشت.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این بازدید گفت: شیلات هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بالغ بر 270 هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت های شیلاتی این استان در کشور دارد.

محسن یکتا پور با اشاره به اینکه تاکنون 12 روز مفید و فعال از فصل صید میگوی استان هرمزگان سپری شده است و بالغ بر670 تن میگو صید شده است، افزود: از میزان 670 تن میگوی صید شده بالغ بر 547 تن از آن را میگوی درشت و بیش از 120 تن از این میزان را سایر گونه ها تشکیل داده است.

وی افزود: فصل صید میگو امسال در استان هرمزگان از دهم مهرماه آغاز شده است و بیش از 160 فروند لنج صیادی و بالغ بر دو هزار و 200 نفر صیاد در فصل صید میگوی هرمزگان در سال جاری مشارکت داشته اند.