خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون


خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون

مجری مشهور گرند تور اصلاً نتوانسته در برابر خوبی‌های لامبورگینی اوراکان پرفورمنته مقاومت کند و آن را خودروی سال 2018 معرفی کرده است. این جایزه در رویدادی ویژه به مائوریزیو رجیانی، مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی اهدا شده است. این جایزه در همان جایی به رجیانی اعطا شده که روزنامه‌های ساندی تایمز و سان... نوشته خودروی سال 2018 از نظر جرمی...

مجری مشهور گرند تور اصلاً نتوانسته در برابر خوبی‌های لامبورگینی اوراکان پرفورمنته مقاومت کند و آن را خودروی سال 2018 معرفی کرده است.

خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون
این جایزه در رویدادی ویژه به مائوریزیو رجیانی، مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی اهدا شده است. این جایزه در همان جایی به رجیانی اعطا شده که روزنامه‌های ساندی تایمز و سان هم جوایز خودرویی خود را اعطا می‌کنند.

خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون
کلارکسون دراین‌باره گفته است:

این جایزه درباره خودرویی است که بیش از هر چیز دیگری دلربایی می‌کند. شما وارد کابین می‌شوید و نمی‌دانید که چه چیزی در پشت سرتان باعث مورمور شدن بدنتان می‌شود! اما خب حس خوبی به آن پیدا می‌کنید.

خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون
این مجری پر سابقه ادامه می‌دهد:

یک چیز خاصی درباره اوراکان پرفورمنته وجود دارد. سرعت نه، ظاهر هم نه! تنها یک خودروی واقعی در 12 ماه گذشته وجود داشته که این حس را به انسان می‌دهد و آن لامبورگینی اوراکان پرفورمنته است.


اوراکان پرفورمنته کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 معرفی شد و برادر اسپایدر آن یک سال بعد پدیدار شد. هر دو خودرو از سیستم آئرودینامیکی فعال که به اختصار ALA نامیده می‌شود سود می‌برند و دارای سیستم چهار چرخ محرک، ESC دوباره برنامه ریزی شده، سیستم تعلیق و فرمان بهبود یافته و… می‌باشند.

خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون
درست پشت سر سرنشین‌ها پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتون متر قرار گرفته است. نسخه کوپه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.9 ثانیه‌ای داشته درحالی‌که برادر اسپایدر دودهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت هر دو نسخه 325 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

خودروی سال 2018 از نظر جرمی کلارکسون
مدل سقف ثابت اوراکان پرفورمنته همچنین پیش از رکوردشکنی پورشه 911 GT2 RS سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ بود. پورشه هم با معرفی لامبورگینی آونتادور SVJ به کنار رفت و رکورد دوباره به دست لامبو افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟