بیشترین دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کم‌برخوردار قرار دارد


بیشترین دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کم‌برخوردار قرار دارد

به گزارش شهرآرا آنلاین، رمضانعلی فیضی بیان داشت: بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با بودجه دولتی و بدون مشارکت مردم ممکن نیست. وجهه مشترک همه شما متقاضیان راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد...


به گزارش شهرآرا آنلاین، رمضانعلی فیضی بیان داشت: بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با بودجه دولتی و بدون مشارکت مردم ممکن نیست. وجهه مشترک همه شما متقاضیان راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری این است که به زیست بوم مذهبی شهرمان مشهد می‌اندیشید. در فرایند استقرار دفاتر تسهیل‌گری، امیدوارم همه 75 شرکت و دفتری که اعلام آمادگی کرده‌اند ذی صلاح تشخیص داده شوند و یا در صورت انتخاب تعدادی معدود، دیگران به مشارکت دفاتر برگزیده اقدام نمایند.

نقطه آغاز فعالیت دفاتر تسهیل‌گری، فعالیت فرهنگی و اجتماعی است

وی اضافه کرد: وقتی که شهرهای بزرگ و کلان شهرها پدیدار شدند، ویژگی‌های مختص به خود را به منصه ظهور گذاشتند و شاخصه‌هایی پدیدار شد که آن شاخصه‌ها، جزو مشکلات آن شهرها، این روزها به حساب می‌آید.

فیضی ادامه داد: نقطه آغازین نگاه ما به دفاتر تسهیل‌گری، نگاه فرهنگی و اجتماعی است. می‌خواهیم از حیث فرهنگی و اجتماعی به موضوع نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده ورود یافته تا در مرحله بعد بتوانیم موضوعات اقتصادی شهر را نیز در این مناطق ساماندهی نماییم.

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری، سپردن امور به دست مردم است

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز ما شاهد افزایش مشکلات در شهرها هستیم به این علت است که نخواسته‌ایم امور را به دست صاحبان اصلی آن، یعنی مردم بسپاریم، اذعان داشت: حال می‌خواهیم با سپردن امور شهر به صاحبان آن یعنی مردم به واسطه راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری، این مشکلات را حل نماییم.

رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد عنوان کرد: اگر قرار بود بازآفرینی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهرهای کشور توسط دولت یا شهرداری‌ها انجام می‌شد که در 40 سال گذشته این کار صورا گرفته بود، اما باید بدانیم که نمی‌توانیم با اختصاص بودجه‌های چند میلیارد تومانی به این مهم نایل آییم و تنها راه تحقق این هدف، جلب مشارکت مردم است.

راه‌اندازی بیشترین دفاتر تسهیل‌گری در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار

فیضی ادامه داد: باید شوراهای اجتماعی محلات، هیئات مذهبی، ریش سفیدها و ... برای اعتماد سازی، مورد استفاده دفاتر تسهیل‌گری در هر محله قرار گیرند.

وی افزود: ما بر مبنای اولویت‌بندی‌های مردم، باید برای بازآفرینی فضاهای شهری حرکت کنیم. باید الگوهای مشارکت مردمی ما در هر محله‌ای، متناسب با خلق و خو و فرهنگ مردم همان محله باشد و با وضعیت معیشتی مردم محله مطابقت داشته باشد.

شاهد انحراف توقعات مردم از اولویت‌های و نیازهای اصلی محله در مناطق کم‌برخوردار هستیم

فیضی تاکید کرد: همه توجه ما به بافت‌های ناکارآمد مناطق کم برخوردار و پیرامونی می‌باشد که سرمایه‌گذار کمتری دارند لذا دفاتر تسهیل‌گری در این مناطق بیشتر می‌توانند موثر باشند. مردم این مناطق نیز اگر توجیه شوند با این طرح و دفاتر تسهیل‌گری همراه‌تر خواهند بود.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: مدل‌های تعریف شده، در دفاتر تسهیل‌گری برای نوسازی و احیای بافت‌ها، باید انعطاف‌پذیر و مشارکت‌جو باشد. در مناطق پیرامونی و کم برخوار، ضمن اینکه باید اعتماد و مشارکت مردم را جلب نمایید، یک مقاومت در پیش روی شما خواهد بود، آن هم انحراف توقعات مردم از اولویت‌های اصلی و نیازهای اصلی شهر و محله می‌باشد. لذا باید ابتدا توقعات را به سمت نیازهای اصلی هدایت کرده و سپس آنها را برآورده نمایید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش