آغاز به کار سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد


آغاز به کار سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد

به گزارش شهرآرا آنلاین ، رضا خواجه نایینی در دومین روز سلسله کارگاه‌های همایش ملی بازآفرینی فضاهای شهری با موضوع مفاهیم، رویکردها و فرایندها و با حضور شرکت‌های حقوقی متقاضی راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با...


به گزارش شهرآرا آنلاین ، رضا خواجه نایینی در دومین روز سلسله کارگاه‌های همایش ملی بازآفرینی فضاهای شهری با موضوع مفاهیم، رویکردها و فرایندها و با حضور شرکت‌های حقوقی متقاضی راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری شورای شهر مشهد در دوره پنجم، فرایندی را آغاز کرده‌ایم که ضمن نگاهی جدید به بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی شهر، با رویکردی جدید به احیا و نوسازی آنها بپردازیم.

وی افزود: سازمان بازآفرینی شهری مشهد تا دو هفته آینده کار خود را در شهرداری مشهد آغاز خواهد کرد. همزمان با مراحل راه‌اندازی این سازمان، فراخوان راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری انجام شد که بعد از ثبت نام متقاضیان، این کارگاه‌های آموزشی برای نزدیک شدن دیدگاه‌های مدیریت شهری و مجریان در این حوزه برگزار شده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان ساخت: تلاش شده است سطح عمومی از موضوعات مرتبط در این کارگاه‌ها به حاضران ارایه شود. اعضای شورای شهر نیز با حضور در این کارگاه‌ها، ایده‌های خود و کمیسیون‌های تخصصی در حوزه احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را ارائه می نمایند تا علاقمندان و فعالان حوزه تسهیل‌گری و بازآفرینی شهری با این ایده‌ها آشنا شوند.

خواجه‌نایینی اذعان داشت: از هفته آینده نیز ارزیابی‌ها برای انتخاب شرکت‌های برتر جهت راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری آغاز می‌شود و بعد از انتخاب تسهیل‌گران، کارگاه‌های تخصصی برای هر دفتر و هر محله برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تسهیل‌گران، شناخت کافی نسبت به محله‌ای که می‌خواهند در آن تسهیل‌گری برای احیا، نوسازی و بازسازی انجام دهند داشته و به این کارشان باور داشته باشند. دیدگاه امروز ما تملک و نوسازی همراه با تجمیع نیست زیرا همه منابع مالی مورد نیاز در اختیار شهرداری نیست که در اختیار تسهیل‌گران قرار دهیم تا آنها نوسازی بافت‌های فرسوده را انجام دهند بلکه کار باید با مشارکت مردم صورت گیرد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: نوع تعامل با مردم و کمیسیون ماده 5 و شورای شهر در دفاتر تسهیل‌گری بسیار مهم است و باید در پیشنهادهای دفاتر تسهیل‌گری این موضوعات گنجانده شود.

خواجه‌نایینی در پایان اظهار داشت: پس از انتخاب افراد و شرکت‌های برگزیده، از پروژه‌های موفق بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سطح شهر بازدید خواهد شد. همچنین لازم است بدانید که تیم ارزیابی، علاوه بر اعضای شورا، دارای جامعه شناس، روانشناس و معتمدان و ریش سفیدان محله هستند تا میزان آشنایی شما با محله و مردم آن سنجیده شود.

لازم به ذکر است در ادامه این کارگاه و پس از سخنان رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی .و کم برخوردار شورای شهر مشهد، میترا عظیمی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در موضوع بازآفرینی شهری با محوریت موضوعات اجتماعی به ارائه سخنرانی و مطالب کارگاه آموزشی پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج