7050 تن سویا، ذرت و جو در استان بوشهر توزیع شد


7050 تن سویا، ذرت و جو در استان بوشهر توزیع شد

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 50 تن ذرت، یکهزار و 750 تن سویا و 250 تن جو میان مرغداری های این استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: اکنون ذخیره مرغ و گوشت قرمز در این استان 400 تن است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
وی در ارتباط با محاسبه برق مصرفی کشاورزان با تعرفه کشاورزی گفت: در این ارتباط با همراهی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر رایزنی هایی با وزارت نیرو انجام و مقرر شد نامه ای از سازمان جهاد کشاورزی پیرامون این موضوع به آنها ارسال شود.
منوچهری ادامه داد: با ارسال این نامه پس از بررسی های لازم ابلاغ آن به استان ها صورت می گیرد که اولویت نخست اعمال آن برای برق واحدهای گلخانه ای است.
وی با اشاره به آغاز اجرای بزرگترین طرح کشاورزی تاریخ استان بوشهر گفت: بزودی عملیات اجرایی طرح نخلستان در 2 هزار و 700 هکتار از نخلستان های بخش سعدآباد دشتستان آغاز می شود.
منوچهری افزود: طرح نخلستان در مجموع در 34 هزار و 250 هکتار و با 16هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به اجرا در می آید.
وی یادآور شد: طرح نخلستان با هدف توسعه زیرساخت و اصلاح نخیلات با نگاه بلند مدت اقتصادی دراستان بوشهر باید در مدت 6 تا 10 سال اجرا شود.
منوچهری اضافه کرد: این طرح در نخیلات مناطق آبپخش، سعدآباد، دالکی و شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: پایلوت این طرح در170 هکتار از نخلستان های آبپخش شهرستان دشتستان اجرا شده است.
منوچهری در ارتباط با ظرفیت کشت نخل 'مجول' در استان بوشهر گفت: در این ارتباط چهار نقطه استان بوشهر مورد ارزیابی قرار گرفت که در شهرستان های جم و تنگستان به نتایج خوبی دست یافتیم.
وی افزود: این گونه تکنولوژی کشت بافت آن در ایران نبوده و از سال آینده از طریق پژوهشکده بیوتکنولوژی و شرکت رعنا قابلیت ارائه پاجوش مجول به نخلداران استان بوشهر فراهم می شود.
منوچهری ادامه داد: پیش از این باید پاجوش آن از کشورهای خارجی تامین می شد که به دلایلی واردات این پاجوش از کشورهای خارجی دارای توجیه لازم نبود.
7212/6043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...