سرنوشت هزار نفر پس از گذشت یک هفته از توفان مایکل نامشخص است


سرنوشت هزار نفر پس از گذشت یک هفته از توفان مایکل نامشخص است

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز گزارش داد که سرنوشت بیش از هزار نفر پس از گذشت یک هفته از توفان مایکل در آمریکا نامشخص است، توفانی که بخش های بزرگی از شمال غربی ایالت فلوریدا را تخریب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، توفان مایکل از درجه چهار، هفته گذشته ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولیناهای جنوبی و شمالی و ویرجینیا را در نوردید. سرعت بادهای این توفان که در بیش‌ترین حالت به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسید، تخریب گسترده برخی شهرها را موجب شد.
'متیو مارکتی' یک سازمان گردآورنده کمک برای آوارگان گفت: تیم های چند صدنفره داوطلبان سازمان جمع آوری نجات هوستون در جستجوی بیش از هزار و 135 نفر در فلوریدا هستند که رابطه خود را با دوستان و خانواده از دست داده اند.
متیو افزود: اکثر این افراد گمشده از پاناما سیتی و بیشتر آنها سالمند، معلول، فقیر یا افراد تنها هستند.
به نوشته رویترز، مقامات فلوریدا آماری از تعداد گمشده های احتمالی ندارند. افرادی که گم شده اند ممکن است با خانواده و دوستان باشند و لزوما نمی توان گفت که جان خود را از دست داده اند.
اطلاعات رویترز از آمار رسمی نشان می دهد که مجموعا 27 نفر در این حادثه جان باخته اند.
رویترز نوشت: ناحیه مکزیکوبیچ در فلوریدا با جمعیت هزار و 200 نفری در معرض مستقیم این توفان قرار داشت که بر اساس گزارش ها تا روز دوشنبه دو نفر تلفات به خود دیده است.
حدود 163 هزار خانه و مرکز تجاری در جنوب شرقی آمریکا بدون برق مانده و مردم برای آماده کردن غذا مجبور به استفاده از آتش و وسایل آتش زا هستند.
شمار نامحدود دیگری در نواحی حومه این منطقه به مدت چند روز در شرایط بی آبی به سر برده اند و منتظر کمک مقامات هستند. برخی با داشته های خود چادر برپا کرده و توانستند خود را نجات دهند.
اروپام**3234**2040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید