سازمانهای حقوقی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند


سازمانهای حقوقی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند

به گزارش خبرگزاری تقریب، سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر و مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر بحرین، از مقامات بحرینی خواستند از شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بخرین، رفع اتهام کنند و فوری و بی قید و شرط وی را آزاد کنند. این سازمانها در بیانیه ای مشترک، اتهامات ظالمانه مقامات بحرینی علیه شیخ سلمان را...

سازمانهای حقوقی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند سازمانهای حقوقی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب، سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر و مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر بحرین، از مقامات بحرینی خواستند از شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بخرین، رفع اتهام کنند و فوری و بی قید و شرط وی را آزاد کنند.

این سازمانها در بیانیه ای مشترک، اتهامات ظالمانه مقامات بحرینی علیه شیخ سلمان را محکوم و از جامعه بین الملل و از هم پیمانان بحرین، به خصوص انگلیس و آمریکا خواستند به آل خلیفه برای پایان دادن به نقض حقوق بشر و سرکوب جامعه مدنی و سیاسی بحرین، فشار وارد کنند.

سازمانهای حقوقی مذکور، بیان کردند که مسأله شیخ علی سلمان فقط یک نمونه از موارد هشدار دهنده سرکوب معارضین در این کشور است؛ مقامات بحرینی نه تنها یکی از رهبران مخالف خود را تحت پیگرد قرار داده اند، بلکه بر اساس اتهامات بی پایه و اساس خود، در پی اعدام احتمالی وی نیز هستند.

"حسن عبدالله" مدیر اجرایی سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر نیز اظهار داشت: ادامه سیاست تعقیب و هدف قرار دادن رهبران معارض بحرینی به دلیل اندیشه و آراء سیاسی آنها غیر قابل قبول است.

وی از جامعه بین الملل خواست به حکومت بحرین برای آزادی شیخ علی سلمان و تمامی زندانیان سیاسی و همچنین بازگشایی تمامی جمعیتهای سیاسی که به شکلی خودسرانه و ظالمانه منحل شده اند، فشار وارد کنند.

ترجمه: زهرا غلامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟