عربستان سعودی مانع انجام مناسک حجِ 300 هزار فلسطینی شد


عربستان سعودی مانع انجام مناسک حجِ 300 هزار فلسطینی شد

گزارش مؤسسه حقوق بشر فلسطین (شاهد) گفت که عربستان سعودی صدور ویزای پناهندگان فلسطینی در لبنان که پاسپورت فلسطینی ندارند را لغو کرد. فلسطینی ها در نوار غزه از زمان کودتای نظامی مصر در سال 2013 از انجام حج عمره منع شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بنا بر گزارش ها، عربستان سعودی طی دستورات جدیدی ممنوعیت انجام زیارت مکه را برای 300،000 پناهنده فلسطینی در لبنان صادر کرد.

گزارش مؤسسه حقوق بشر فلسطین (شاهد) گفت که عربستان سعودی صدور ویزای پناهندگان فلسطینی در لبنان که پاسپورت فلسطینی ندارند را لغو کرد.
شاهد گزارش داد که آژانس های مسافرتی که توسط سفارت عربستان در لبنان تأیید شده بودند، درخواست ها را از فلسطینی هایی که پاسپورت فلسطین نداشتند، نپذیرفتند.
عربستان سعودی مانع انجام مناسک حجِ 300 هزار فلسطینی شد
به نقل از truth،این گروه حقوقی گفت که نگران تصمیم ناگهانی عربستان سعودی بود و از پادشاهی خواست تا دلایل خود که پیامدهای خطرناکی برای پناهندگان فلسطینی و آینده آنها دارد را شناسایی کند.
شاهد نتوانست برای کسب اطلاعاتی در این مورد به مقامات سفارت سعودی در لبنان دسترسی پیدا کند، اما سفارت پاسپورت فلسطینی در بیروت دستورالعمل های رسمی در این زمینه را دریافت نکرد.
شاهد گفت که این اقدام موجب تحمیل بار اضافی بر پناهندگان فلسطینی می شود، زیرا آزادی تغییر مکان آنها و شانس یافتن کار در پادشاهی عربستان را محدود می کند و علاوه بر این، مانع انجام مناسک حج می شود.
لازم به ذکر است که هزاران فلسطینی که گذرنامه های اردن دارند نیز امسال از درخواست ویزای حج منع شدند.
فلسطینی ها در نوار غزه از زمان کودتای نظامی مصر در سال 2013 از انجام حج عمره منع شده اند.
معصومه میرحسینی
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...