سیا به این نتیجه رسیده است بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است


جولیانی وکیل ترامپ در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد مقامات بلندپایه دولت آمریکا هفته گذشته به این نتیجه رسیدند که عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی است.

سیا به این نتیجه رسیده است بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت سازمان اطلاعات آمریکا (سی آی ای) به این نتیجه رسیده است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول قتل جمال خاشقجی است و اسنادی در اختیار دارد که نقش او را در این قتل ثابت می کند.

همچنین؛ رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد مقامات بلندپایه دولت آمریکا هفته گذشته به این نتیجه رسیدند که عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی است.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت آمریکا و ریاض تلاش می کنند قتل جمال خاشقجی را به گونه ای تفسیر کنند که نقش بن سلمان در آن انکار شود.
همزمان؛ نانسی پلوسی رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حمایت های ترامپ از عربستان سعودی گفت: تا آنجایی که به این دولت مربوط می شود رئیس جمهور بسیار شفاف اعلام کرده است که به دنبال پول است.این به معنای آن است که اگر ما یک توافق خوب تجاری با عربستان سعودی داریم نباید هیچ نگرانی درباره اینکه آنها خبرنگاران را و به خصوص آنهایی را که برای یک روزنامه آمریکایی کار می کنند، بکشند، داشته باشیم.
وی افزود به نظرم سخنان رئیس جمهور هیچ انعکاسی از ارزشهای ما را به همراه نداشت. او تنها به روشی اغراق آمیز درباره توافق های تسلیحاتی صحبت کرد. من معتقدم که او به طور خیلی شفاف اعلام کرد که تنها به دنبال پول است. پول شرکت های ترامپ کجاست؟سخنان ترامپ همچنان در دفاع از سعودی ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...