روستای کوچکی که دوست دارد هتل باشد! (+عکس)


زمانی این روستا حدود 300 نفر جمعیت کشاورز داشت اما امروزه فقط 12 ساکن دارد که 11 نفرشان بالای 65 سال هستند و تنها فعالیت اقتصادیشان رستوران‌های روستایی است.

پول‌نیوز -روستای کوهستانی کوریپو در کانتون تیچینو در دره وِرتزاسکا شبیه به روستاهای داستان‌های پریان است که به‌عنوان کوچک‌ترین قصبه سوییس شناخته می‌شود.

زمانی این روستا حدود ۳۰۰ نفر جمعیت کشاورز داشت اما امروزه فقط ۱۲ ساکن دارد که ۱۱ نفرشان بالای ۶۵ سال هستند و تنها فعالیت اقتصادیشان رستوران‌های روستایی است.

مردم این روستای سوییسی که به زبان ایتالیایی سخن می‌گویند در ساختمان‌های سنگی که قرن‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند زندگی می‌کنند. اما به‌دلیل خالی‌شدن این روستا از جمعیت، کوریپو در آستانه تبدیل‌شدن به «شهر ارواح» است.

برای نجات‌دادن این قصبه، بنیادی محلی به نام بنیاد کوریپو تشکیل شده و پیشنهاد داده است که تنها راه نجات آن تبدیل‌کردن کل روستا به اولین «هتل پراکنده» سوییس است. این طرح موفقیتش را پیش‌از این در ایتالیا نشان داده است، به‌ طوری‌ که درحال‌حاضر از ۷۰ خانه سنگی روستای کوچکی در بخش ایتالیایی تیچینو، ۳۰ ساختمان با قدمت چند قرن به کلبه سنگی‌های تعطیلاتی و اقامتگاه تبدیل شده است.

از این‌رو، اولین کلبه اقامتگاهی روستای کوریپو که خانه دو خوابه‌ای با نام «سرای آرکوتی» است اواخر ماه جولای افتتاح شد و هتل پراکنده روستا هم از عید پاک ۲۰۲۰ گشایش می‌یابد. برنامه مرمت خانه‌های این روستا با هدف تبدیل‌ به اقامتگاه بومگردی در سه مرحله با بودجه‌ای حدود ۶٫۵ میلیون دلار انجام خواهد شد.




منبع:4 گوشه دنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر