سه موکب مردمی اربعین حسینی در بیجار برپا شد


سه موکب مردمی اربعین حسینی در بیجار برپا شد

حجت الاسلام حسن رهبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله در شهرستان بیجار، موکب های مردمی برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می شود که امسال هم در همین راستا، سه موکب مردمی در 2...

حجت الاسلام حسن رهبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله در شهرستان بیجار، موکب های مردمی برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می شود که امسال هم در همین راستا، سه موکب مردمی در 2 منطقه که مسیر اصلی زائران اربعین حسینی خواهد بود، فعالیت خود را آغاز کرد و به مدت 20 شبانه روز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت معنویی پیاده رویی اربعین حسینی و خدمت گذاری به زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: 2 موکب مردمی در منطقه تخت شهر بیجار مستقر شدند و یک موکب هم توسط اهالی روستای خسروآباد در همان منطقه برپا شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار یادآور شد: این اداره وظیفه دارد با همکاری و همیاری سایر دستگاه ها، از این حرکت مردمی حمایت کرده و در این راه از تمام ظرفیت ها و امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن آن استفاده کند.
حجت الاسلام رهبر خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده بیش از 35 هزار زائر اربعین حسینی بصورت رفت و برگشت از مسیر بیجار به سمت مرز مهران در سفر خواهند بود که این مهم مستلزم هماهنگی، حمایت و نظم مناسبی است.
او با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد فعالیت موکب های مسیر زائران حسینی به بحث پذیرایی از زائران اختصاص یافته است اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، آشنایی با ظرفیت های معنویی شهرستان، بصیرت افزایی قیام امام حسین(ع) و امکان اقامه نماز هم نیازمند توجه بیشتر است.
وی یاد آور شد: ظرفیت موکب های شهرستان بیش از 300 نفر در روز است که نیازمند تأمین لوازمی نظیر چادر، فرش، پتو، موکت، سماور، بالشتک، سیستم صوتی، میز و صندلی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اضافه کرد: چهار میز مشاوره و پاسخگویی به زائران اربعین حسینی توسط روحانیت حوزه های علمیه در سه موکب شهرستان برنامه ریزی شده است.
وی از مردم ولایت مدار بیجار گروس درخواست کرد: کمک های مادی و معنویی خود را با اطلاع از نیاز روز موکب های مستقر در شهرستان، اهداء کنند و در این راه معنویی سهیم باشند.
در شب و روز اربعین حسینی در بیجار، مردم مشایعت کننده و عزادار نیز از دسته های عزاداری امام حسین(ع)، با پخش نذوراتی مانند شیر داغ، چای، خرما، دود کردن اسپند و ذبح قربانی استقبال می کنند که گوشت قربانی در میان خانواده های نیازمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) توزیع می شود.
آیین قرائت زیارت نامه اربعین در عصر این روز، توسط برخی از خانواده های دوست دار امام حسین(ع)، در منازل، امام زاده حمزه عرب، امام زاده عقیل، برخی مساجد و تکیه ها برگزار می شود.
طبق سنت دیرینه مردمان عزادار دیار گروس، لباس مشکی و بیرق های عزاداری بر سر در منازل خود را تا پایان ماه صفر به نشانه عزاداری حفظ می کنند.
بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند