انتشار فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت


فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت در دو بخش اصلی و جنبی منتشر شد.

انتشار فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأتبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنرمندان مسلمان، هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظیم کربلا بی‌تفاوت باشند و فرهنگ غنی عاشورا در طول تاریخ تأثیر‌های بی‌بدیل و غیر قابل‌انکاری بر انواع هنر گذاشته است. عکس و پوستر هیأت، ابزار‌های رسانه‌ای و هنری هستند که در خدمت فرهنگ غنی عاشورا و هیأت قرار گرفته‌اند. عکس هیأت، عامل عمق‌بخشی به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زیبا و پرشور هیأت است و می‌تواند پایان‌بخشِ غفلت یا عبور سطحی از کنار صحنه‌های ناب هیأت باشد. پوستر هیأت نیز بیرق و شعاری برای تبلیغ حقایق ارزشمند است. پوستر همانند گنبد که مهم‌ترین نماد حرم است، نمای بیرونی هیأت و جلوه‌گر زیبایی‌های آن است.

در این راستا سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت، قرار بوده و هست که بین هنرمندان و هیأت‌ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعداد‌های نهفته در هیأت‌ها فراهم کند.

سوگواره عکس هیأت در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌گردد. بخش اصلی با موضوع مجموعه عکس و تک عکس (متن و حاشیه مراسم هیأت) و در بخش جنبی، با موضوع عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهند گرفت.

جوایز بخش‌اصلی در مجموعه‌عکس، رتبۀ‌اول ۴ میلیون تومان، به‌همراه ۳ میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌دوم، ۳ میلیون تومان، به‌همراه ۲ میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌سوم، ۲ میلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیأت و در بخش تک عکس رتبۀ‌اول، ۳ میلیون تومان، به‌همراه ۲ میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌دوم، ۲ میلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبۀ‌سوم، یک میلیون تومان، به‌همراه ۵۰۰هزار تومان کمک به هیأت و در بخش‌جنبی، ۲ میلیون تومان خواهد بود.

سوگواره پوستر هیأت هم در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی با موضوع پوستر‌های اطلاع رسانی هیأت (محرم، جلسات هفتگی، سایر مناسبات) و در بخش جنبی، با موضوع پوستر‌های عاشورایی، مورد داوری قرار خواهند گرفت.

سوگواره پوستر توسط مسعود نجابتی، جواد پویان، هادی معزی، احمدرضا دالوند واحمد آقاقلی‌زاده داوری می‌شود. آقایان سید عباس میرهاشمی، علی اصغر داود آبادی فراهانی، یدالله عبدی، مجتبی کوچکی، سید احسان باقری نیز داوران سوگواره عکس هیأت هستند.

این سوگواره‌ها به همت «جامعه ایمانی مشعر» و با همراهی و همکاری «سازمان هنری رسانه‌ای اوج»، «بنیاد روایت فتح»، «کانون هنر شیعی» و «خانه عکاسان ایران» برگزار می‌گردد.

۱۶ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله) آخرین مهلت ارسال آثار عکس و پوستر خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در