اطلاعات دارویی قرص متی مازول و عوارض جانبی آن


Hyperthyroidism یا پرکاری تیروئید نوعی اختلال غده تیروئید است، که علت آن ترشح هورمون تیروکسین T3 و T4 بیشتر از مقدار طبیعی می باشد و باعث تعرق، تپش قلب، بی قراری، لرزش، تامل نکردن گرما و کاهش وزن می شود. که این بیماری با انجام آزمایش و از سوی پزشک تشخیص داده می شود. یکی از داروهای که برای درمان پرکاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد، قرص متی...

Hyperthyroidism یا پرکاری تیروئید نوعی اختلال غده تیروئید است، که علت آن ترشح هورمون تیروکسین T3 و T4 بیشتر از مقدار طبیعی می باشد و باعث تعرق، تپش قلب، بی قراری، لرزش، تامل نکردن گرما و کاهش وزن می شود. که این بیماری با انجام آزمایش و از سوی پزشک تشخیص داده می شود. یکی از داروهای که برای درمان پرکاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد، قرص متی مازول است که در ادامه می توانید اطلاعات دارویی این قرص و عوارض جانبی آن را مشاهده کنید.

اطلاعات دارویی قرص متی مازول و عوارض جانبی آن

کابرد قرص متی مازول

متی متازول(Methimazole) از جمله داروهای است، که در رده درمانی ضد پرکاری تیروئید قرار می گیرد و شکل دارویی آن به صورت قرص می باشد.

موراد مصرف:

برای آمادگی برای تیروئیدکتومی(جراحی غده تیروئید)، کریز تیرتوکسیک و همچنین هیپر تیروئیدی از سوی پزشک تجویز می گردد.

عوارض جانبی داروی متی مازول:

از جمله عوارض مهم متی مازول یرقان انسدادی(زردی چشم و پوست) و همچنین آگرانولوسیتوز(گلو درد، تب و لرز) می باشد. البته خواب آلودگی، افسردگی، سرگیجه، سردرد، تغییر رنگ پوست، بثورات پوستی، خارش، کاهش حس چشایی، اسهال، استفراغ و تهوع از دیگر عوارض مصرف قرص متی مازول می باشد. که در صورت مشاهده هر گونه علائم پس از مصرف این قرص، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

اطلاعات دارویی قرص متی مازول و عوارض جانبی آن

مکانیسم اثر این دارو:

مصرف این دارو سبب مهار شدن ترشح بیش از اندازه هورمون های غده تیروئید می شود.

تداخل دارویی:

از مصرف همزمان این قرص با داروهای خوراکی ضد انعقاد پرهیز شود. زیرا ممکن است، سبب افزایش اثرات ضدانعقادی گردد. از مصرف همزمان این قرص با داروهای مضعف مغز استخوان خودداری شود. زیرا ممکن است، سبب افزایش و تشدید عوارض جانبی متی مازول گردد.

اطلاعات دارویی قرص متی مازول و عوارض جانبی آن

لازم به ذکر است که از مصرف بیش از اندازه و خود سرانه این دارو جدا پرهیز شود و طبق دستور پزشک مورد مصرف قرار گیرد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی