کم فروغ شدن اربعین خواست استکبار است


کم فروغ شدن اربعین خواست استکبار است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: استکبار با استفاده از وسایل ارتباط جمعی خودمی خواهد حماسه اربعین را کم فروغ نشان دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته که مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، افزود: اربعین ابعاد آموزشی مختلفی دارد که بعد معرفتی آن با زیر بار زور نرفتن محقق می شود.
وی افزود: مبارزه با ظلم و ظالم ، از دیگر آموزه های اربعین است که با تحقق شعار هیهات من الذله عملی می شود.
امام جمعه شاهرود قدرت نرم این حرکت عظیم مردمی را بعد سیاسی آن خواند و گفت: در این راهپیمایی بزرگ میلیون ها عاشق از ده ها کشور جهان حضور می یابند و این مخالف با خواست استکبار است.
خطیب جمعه شاهرود در خصوص بعد اجتماعی اربعین هم گفت: امروزه جمع کردن گروه اندکی برای هدف مشخص در یک مکان بسیار سخت است، در حالی که میلیون ها تن با هزینه خود در این واقعه بزرگ مشارکت می کنند.
وی به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با جمعی از نخبگان کشور هم اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبری هم فرمودند نخبگان نباید در مسایل علمی غرق شوند، آن ها باید برای عدالت خواهی و حل مشکلات مردم گام بردارند.
امینی احساس مسوولیت در مسایل مختلف بویژه امور اقتصادی را از دیگر خواسته رهبری خواندو گفت: باید با تصویر سازی غلط دشمنان مبارزه شود .
وی به سند تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با چشم انداز 50 ساله هم اشاره کرد و گفت: باید همه نخبگان برای پربارتر شدن این سند بکوشند.
امام جمعه شاهرودبه حادثه ربایش چند تن از مرزبانان هم اشاره کرد و گفت: مسوولان باید دراین امور حساسیت بیشتری نشان دهند، خط قرمز ما امنیت کشور است، دولت پاکستان هم باید به وظایف خود در برخورد با تروریست ها عمل کند.
امینی به قتل روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول هم اشاره کرد و گفت: بانگاهی به رفتار مدعیان حقوق بشر ، برخورد دوگانه آن ها با این موضوع مشخص می شود.
1023/6167

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد