40 برنامه طی هفته تربیت بدنی در دماوند اجرا می شود


40 برنامه طی هفته تربیت بدنی در دماوند اجرا می شود

تهران-ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از برگزاری 40 برنامه ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی (26 مهر تا دوم آبان) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا مقدم روز جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با بیان اینکه شعار هفته تربیت بدنی امسال '40 سال ورزش، 40 سال افتخار' است، اظهار داشت: اولویت این نهاد توجه به ورزش همگانی است و باید تلاش کنیم تا این مهم در بین مردم جامعه تقویت شود.
وی با تاکید بر تقویت امر ورزش با هدف فراهم ساختن زیر ساخت های لازم افزود: شهرستان دماوند از نظر فضای ورزشی محدود و فضاهای موجود نیز بسیار قدیمی و فرسوده است که امیدواریم تدابیر لازم در این خصوص در نظر گرفته شود.
مقدم با اشاره به نبود فضای ورزشی مخصوص بانوان در این شهرستان، بیان داشت: هیچگونه فضایی مختص به بانوان در شهرستان وجود ندارد، که امیدواریم فضای لازم برای فعالیت این قشر تاثیرگذار فراهم شود.
وی در خصوص عملکرد این نهاد طی 6 ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت ورزشکاران شهرستان مقام های بسیار خوبی در مسابقات استان کسب کردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به پروژه های عمرانی در دست اقدام نیزخاطر نشان ساخت: احداث استادیوم 5 هزار نفری، پیگیری و راه اندازی پیست و هتل آبعلی، احداث دیواره صخره نوردی و بازسازی سالن فرسوده شهید مدنی از جمله اقداماتی است که نیازمند اعتبار است.
وی با اشاره به اینکه 36 هیات ورزشی در سطح شهرستان دماوند در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: سرانه ورزشی شهرستان بدون فضاهای باز ورزشی، 34 سانتیمتر مربع برای هر نفر است که با توجه به پتانسیل های این شهرستان نیاز به توسعه بیشتری دارد.
مقدم سرانه ورزشی روباز دماوند را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیست اسکی آبعلی با مساحت 188 هکتار زمین، یکی از دلایل بالا بودن سرانه ورزشی فضای رو باز است.
وی تصریح کرد: 25 مکان ورزشی سرپوشیده و رو باز متعلق به اداره ورزش و جوانان شهرستان و 34 مکان ورزشی متعلق به بخش خصوصی و دولتی در دماوند وجود دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص فعالیت ورزشی در سطح روستاهای این شهرستان نیز گفت: امسال 2 خانه ورزش روستایی افتتاح و 6 خانه ورزش روستایی در حال پیگیری به منظور افتتاح و تامین تجهیزات است.
هفته تربیت بدنی از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه ورزش همگانی برگزار می شود.
تهرام/7246/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن