تلاش آمریکا برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه ایران ناکام ماند


تلاش آمریکا برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه ایران ناکام ماند

تهران- ایرنا- تلاش های ایالات متحده آمریکا در اجلاس گروه ویژه گروه اقدام مالی (FATF) برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام ماند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تلاش های آمریکا در اجلاس FATF برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه ایران تاکنون ناکام مانده است.
براساس اخبار واصله از اجلاس اخیر گروه ویژه اقدام مالی FATF در پاریس، هیات آمریکا براساس دستورالعمل کاخ سفید به شدت تلاش می کند اقدامات مقابله ای را که از تیرماه 1395 و در حین اجرای برنامه اقدام این نهاد از سوی کشورمان، تعلیق شده بود را بار دیگر برقرار سازد.
این تلاش ها با نگاه بی طرفانه و فنی اکثریت قاطع اعضای این گروه تاکنون ناکام مانده است و احتمال برقراری اقدامات مقابله ای پایین است.
بر اساس این گزارش، رایزنی های طرفین برای رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تاکنون بی نتیجه بوده است. یکی از راه حل ها انتشار یک بیانیه عمومی تفصیلی است که نظرات و نگرانی های دو طرف را منعکس کند.
مهمترین محوری که مطرح است و از سوی کشورهای ثالث پیشنهاد شده این است که مهلت جدیدی در نظر گرفته شود ولی این مهلت به عنوان آخرین مهلت برای تکمیل اقدامات کشورمان مورد توافق اعضای این گروه باشد.
به گزارش ایرنا، نشست یک هفته ای گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از 14 تا 19 اکتبر مطابق با 22 تا 27 مهر ماه در پاریس در حال برگزاری است.
سیام**2021**9129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در