طرز تهیه “گیپه لرستان یا گیپا کرمان” غذای خوشمزه محلی


“گیپه لرستان یا گیپا کرمان” در اصل دلمه سیرابی است که جزو غذاهای محلی دو استان کرمان و لرستان است و طعمی عالی دارد. مواد لازم برای گیپه لرستان یا گیپا کرمان برنج 250 گرم / شکمبه گوسفند 1200 گرم / زعفران نصف فنجان / گوشت چرخ کرده 250 گرم / پیاز داغ عسلی 3 قشق … نوشته طرز تهیه “گیپه لرستان یا گیپا کرمان” غذای خوشمزه محلی اولین بار در تاپ ناز پدیدار...

“گیپه لرستان یا گیپا کرمان” در اصل دلمه سیرابی است که جزو غذاهای محلی دو استان کرمان و لرستان است و طعمی عالی دارد.

مواد لازم برای گیپه لرستان یا گیپا کرمان

برنج 250 گرم / شکمبه گوسفند 1200 گرم / زعفران نصف فنجان / گوشت چرخ کرده 250 گرم / پیاز داغ عسلی 3 قشق سوپخوری / یره 1 قاشق سوپ خوری / لپه 1 فنجان / زردچوبه / فلفل / نمک

طرز تهیه “گیپه لرستان یا گیپا کرمان” غذای خوشمزه محلیطرز تهیه “گیپه لرستان یا گیپا کرمان” غذای خوشمزه محلی

طرز تهیه گیپه لرستان یا گیپا کرمان غذای خوش طهم محلی

شکمبه گوسفند پاک شده و بر خورده به شکل مستطیل و یک عدد کامل باید باشد، زعفران آب گرفته و غلیظ باشد، گوشت چرخ کرده باشد، پیاز را سرخ کنید، زیره سیاه مورد نیاز است.

برنج و لپه را ا قبل می خیسانیم و با زیره، زعفران آب گرفته و گوشت چرخ کرده سرخ شده به همراه پیاز سرخ کرده با کمی نمک و زردچوبه و ادویه و فلفل به هم میزنیم شکمبه برش زده را هم به صورت مستطیلی باز می کنیم و از مواد داخل آن گذاشته و به صورت بقچه بسته بندی می کنیم و با نخ تمیز دور آن را می پیچیم.

با سوزن چند سرواخ می زنیم تا هنگام پختن باد نکند و داخل قابلمه آب میریزیم تا روی شکمبه های پر شده را بگیرند و آرام با حرارت ملایم چندین ساعت می گذاریم بپزند و آب آن کامل جذب شود، سپس ارام نخ را می بریم و غذا ر درون دریس قرار می دهیم.

طرز تهیه “گیپه لرستان یا گیپا کرمان” غذای خوشمزه محلی
[امتیاز دهنده: 0 نفر و میانگین امتیاز: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو