ادامه تلاش‌های دولت پاکستان برای حل مشکل زوار اربعین / تماس «قریشی» با وزیر خارجه عراق


ادامه تلاش‌های دولت پاکستان برای حل مشکل زوار اربعین / تماس «قریشی» با وزیر خارجه عراق

وزیر خارجه پاکستان که پیش از این در دیدار با سفیر عراق در پاکستان خواستار تسهیل روند صدور ویزا برای زوار پاکستانی شده بود این بار با همتای عراقی خود به گفتگو نشست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در تماس با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق خواستار اقدام فوری بغداد برای حل مشکل صدور ویزا برای زوار پاکستانی شد.

وی تصریح کرد: بر خلاف سال‌های گذشته صدور ویزا برای زوار پاکستان بسیار مشکل شده است و اگر دولت عراق به سرعت برای حل این مشکل اقدام صورت ندهد بسیاری از مشتاقان سفر به عتبات عالیات از فیض زیارت اربعین جا خواهند ماند.

شاه محمود قریشی گفت: هر ساله هم زمان با اربعین حسینی دهها هزار زائر پاکستانی نیز عازم زیارت عتبات عالیات می‌شوند ولی متاسفانه روند کند صدور ویزا از سوی سفارت عراق باعث بروز مشکلات بسیاری شده است.

وی که پیش از این با سفیر عراق نیز در این مورد صحبت کرده بود از وزیر خارجه این کشور خواست دستوری ویژه در این خصوص صادر کند.

معاون حزب تحریک انصاف از ابراهیم الجعفری دعوت کرد تا به پاکستان سفر کرده و زمینه افزایش همکاری‌ها اسلام آباد بغداد را فراهم سازد.

الجعفری ضمن استقبال از دعوت شاه محمود قریشی گفت: بغداد تلاش خواهد کرد تا روابط خوب خود را با اسلام آباد گسترش دهد.

وی تاکید کرد: به زودی مشکل صدور ویزا برای زوار پاکستانی حل خواهد شد و سرعت صدور ویزا توسط سفارت عراق افزایش خواهد یافت.

وزیر خارجه عراق گفت: تمام دستورات لازم را به سفارت مان داده ایم تا مشکل صدور ویزا را حل کرده و موانع موجود را بردارد.

گفتنی است برخلاف سال‌های گذشته روند صدور ویزا توسط سفارت عراق بسیار کند شده است و برخی از زوار پاکستانی با خطر از دست دادن پرواز خود مواجه شده‌اند.

این در حالی است که مشکلات دیگری نیز پیش روی زوار پاکستانی قرار دارد و هنوز هم نبود امکانات در مرز تفتان باعث رنج و مشکلات آنان می‌شود.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل