16 مدرسه خیرساز در مراغه در دست ساخت است


16 مدرسه خیرساز در مراغه در دست ساخت است

مراغه - ایرنا - معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش مراغه با اشاره به نقش خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی گفت: در حال حاضر 16 مدرسه توسط خیران در این شهرستان در دست ساخت است.

جلیل اسلامی روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه افزود: برگزرای بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز به میزبانی مراغه مشارکت خیران در توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزشی شهرستان را افزایش داده است.
وی ادامه داد: در این جشنواره فرهنگی و اجتماعی، خیران این شهرستان پنج میلیارد تومان برای اجرای طرح های مدرسه سازی در این شهرستان تعهد کردند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید چهار مدرسه خیرساز به بهره برداری رسید گفت: مدارس خیرساز رحیمیان اقدام و سلجی در شهرک گلشهر، ساختمان آموزشی 6 کلاسه ضیاالملکی در هنرستان رازی و نیز مدرسه سه کلاسه بهاری در روستای سعیدآباد افتتاح و 21 کلاس به ظرفیت آموزشی این شهرستان افزوده شد.
اسلامی افزود: آموزش و پرورش در راستای انجام رسالت توسعه زیرساخت های آموزشی آماده مشارکت با خیران برای احداث مدارس خیرساز است.
وی با انتقاد از انتشار خبری با عنوان 'فراری دادن خیران مدرسه ساز از مراغه' اضافه کرد: طرح این گونه مطالب جفا در حق خیران نیک اندیشی است که دل در گرو توسعه فضاهای آموزشی برای فرزندان این مرز و بوم دارند.
***
احداث و بهره برداری از 6 سالن و زمین ورزشی مدارس در دولت تدبیر و امید
مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به نقش زیرساخت های ورزشی در توسعه علمی و فرهنگی دانش آموزان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، 6 سالن و زمین ورزشی توسط آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است.
اسلامی افزود: پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، فقط سه سالن ورزشی در مدارس این شهرستان وجود داشته که این آمار به همت دولت به سه برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سالن های ورزشی مدارس تیزهوشان شهیدبهشتی، ولیعصر (عج)، خواستار، اوحدی و شهدای خیبر و نیز زمین چمن مصنوعی شهیدرجایی در پنج سال اخیر در این شهرستان ساخته شده است.
وی با اشاره به تسریع در روند تکمیل استخرشنای آموزش و پرورش این شهرستان اضافه کرد: امسال یک میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ورزشی اعتبار تخصیص یافته و با تخصیص دو میلیارد تومان ریال دیگر سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح ورزشی خواهیم بود.
***
لزوم حمایت شورای شهر و شهرداری برای توسعه زیرساخت های آموزشی
اسلامی با اشاره به وجود برخی کمبودها در زمینه فضاهای آموزشی در برخی شهرک های اقماری گفت: برای رفع این نیازها و احداث مدارس خیرساز توسط خیران، شورای شهر و شهرداری باید حمایت های خود را بیشتر کنند.
وی افزود: انتظار داریم این دو نهاد در تامین زمین مورد نیاز برای احداث مدارس توسط خیران از جمله جایگزین زمین مناسب برای مدرسه ابتدایی بدر 2 اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در این راستا، تاکنون 2 مدرسه خیرساز رحیمیان و سلجی که خیران آن هردو از فرهنگیان پیشکسوت شهرستان هستند، در شهرک گلشهر ساخته شده است.
اسلامی گفت: همچنین یک باب مدرسه 12 کلاسه نیز در شهرک سهند توسط شرکت کاوه سودا به عنوان خیر مدرسه ساز در حال احداث است تا بخشی از نیازهای آموزشی در این مناطق مرتفع شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای مدارس در راستای توسعه و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت اضافه کرد: شهرداری در راستای حمایت از عرصه تعلیم و تربیت نسبت به اجرای تبصره 9 قانون برنامه و بودجه مصوب سال 96 و 97 مبنی بر تجاری سازی فضاهای آموزشی همکاری کند.
***
استقبال خانواده ها، زمینه ساز توسعه مدارس هیئت امنایی
مدیر آموزش و پرورش مراغه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری پنج مدرسه هیئت امنایی جدید در این شهرستان دایر شده گفت: استقبال خانواده ها از این مدارس، زمینه ساز توسعه آنها در سطح شهرستان بوده است.
اسلامی افزود: هم اکنون 13 مدرسه هیئت امنایی با بیش از سه هزار و 100 دانش آموز در این شهرستان فعال است.
وی ادامه داد: استقبال والدین دانش آموزان از ایجاد این مدارس تا جایی بوده که یک هزار دانش آموز متقاضی برای ورود به این مدارس به دلیل پرشدن ظرفیت آنها موفق به ثبت نام در این مدارس نشدند.
وی با اشاره به وجود برخی انتقادات در زمینه ایجاد مدرسه هیئت امنایی در حاشیه شهر اضافه کرد: مدرسه سدعلویان به صورت هیئت امنایی در سال تحصیلی جدید دایر شده لیکن در راستای رعایت عدالت آموزشی، هزینه ای با عنوان شهریه از دانش آموزان این مدارس دریافت نشده است.
اسلامی گفت: ملاک برای توسعه و ایجاد مدارس هیئت امنایی براساس قانون، تقاضا و استقبال خانواده ها، تصویب اولیای مدارس و نیز تایید شورای آموزش و پرورش این شهرستان است.
وی افزود: هم اکنون نیز 10 درصد از شهریه های دریافت شده از مدارس هیئت امنایی صرف توسعه و تجهیز مدارس مناطق کم برخوردار و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت این شهرستان می شود.
***
کسب رتبه دوم استانی پس از مرکز استان در زمینه قبولی در کنکور
اسلامی با اشاره به تداوم موفقیت های علمی دانش آموزان این شهرستان در عرصه های علمی گفت: در کنکور سراسری امسال 37 نفر از دانش آموزان این شهرستان موفق به کسب رتبه های زیر هزار در این آزمون شدند.
وی افزود: این شهرستان پس از بناب، در رتبه دوم در بین شهرستان ها در زمینه کسب رتبه های زیر یک هزار کنکور سراسری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که این آمار در سال گذشته 32 نفر و در سال های 95 و 94 به ترتیب 23 و 22 نفر بوده است.
وی اضافه کرد: همراهی و همیاری خیران دلسوز و مسئولان شهرستانی در توسعه زیرساخت های علمی، آموزشی و فرهنگی می تواند زمینه ساز موفقیت ها و افتخارآفرینی های دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باشد.
هم اکنون بیش از 47 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید