صادرات سیب ایران کاهش یافت


صادرات سیب ایران کاهش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان صادرات سیب امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد که علت آن نیز گران شدن هزینه حمل‌ونقل در داخل کشور و عراق است. نوشته صادرات سیب ایران کاهش یافت اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان صادرات سیب امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد که علت آن نیز گران شدن هزینه حمل‌ونقل در داخل کشور و عراق است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبداله فتح‌اله‌زاده در جمع خبرنگاران افزود: ده‌ها هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم پس از تولید در امر برداشت، بسته‌بندی فروش، صادرات و سایر بخش‌های مرتبط با این محصول فعالیت می‌کنند و امرار و معاش بیش از ۶۰ هزار خانوار روستایی و شهری در استان به صنعت سیب درختی وابسته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۷۵۰ هزار تن سیب درختی در سال جاری ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱٫۲ میلیون تن سیب درختی در استان برداشت شد که امسال به علت سرمازدگی بهاره با کاهش تولید محصول مواجه هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: سالانه ۳۵۰ هزار تن سیب درختی جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌شود که این میزان امسال ۲۰۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

فتح‌اله‌زاده با پیش‌بینی ذخیره‌سازی ۴۰۰ هزار تنی سیب درختی در سردخانه‌های استان در سالجاری افزود: ظرفیت سردخانه‌های استان نیز ۸۰۰ هزار تن است که پارسال بیش از ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده بود.

وی میزان مصرف تازه‌خوری سیب را در استان ۱۵۰ هزار تن بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت حل مشکلات صادراتی میزان صادرات سیب درختی امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارهای صادرات محصول کشاورزی در قالب بازارپسند و صادراتی آن، بسته‌بندی و چینش تفکیک شده و مناسب محصول است.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۱۲۰ هزار هکتار انواع باغ‌های میوه است که حدود ۵۳ هزار هکتار آن را باغ‌های سیب تشکیل می‌دهند؛ این استان دارای رتبه اول تولید سیب درختی کشور است.

منبع: ایسنا


صادرات سیب ایران کاهش یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول