ریشه های تاریخی امثال و حکم (جلد دوم)


ریشه های تاریخی امثال و حکم (جلد دوم)

دسته: کتاب های مرجع ریشه های تاریخی امثال و حکم کتابی است بسیار غنی که توسط مهدی پرتوی آملی نگاشته شده. این کتاب حاصل 25 سال پژوهش وی...

ریشه های تاریخی امثال و حکم کتابی است بسیار غنی که توسط مهدی پرتوی آملی نگاشته شده. این کتاب حاصل 25 سال پژوهش وی می باشد و می توان به جرات این کتاب را در حوزه ضرب المثل ها یک کتاب مرجع و بسیار مفید دانست. نویسنده در این کتاب ، ضرب المثلهای ایرانی را ذکر می کند و سپس ریشه تاریخی آنها را نیز می نویسد که در نوع خود بسیار زیبا است.
مهدی پرتوی آملی، متولد آمل و ریشه یاب حکم و امثال زبان شیرین فارسی، گردآورنده فرهنگ عوام آمل و گزیده های تاریخ، معلمی دانادل و دلسوز که از آغاز جوانی تا آستانه بازنشستگی در ساری، بابل، آمل، گیلان و تهران در کار تعلیم و تربیت و تا واپسین دم حیات در کار تحریر و تألیف بود. چند سال هم با سمت رایزن فرهنگی و معاونت سرپرست مدارس ایرانی، عراق در بغداد و نجف اشرف و دیگر شهرها و عتبات عالیات با همت بلند و ذوق سرشار هموطنان خود را در آن دیار نیز از برکات دانش و حکمت بهره مند می ساخت.
کتاب ریشه های تاریخی امثال و حکم از این نگاه برای جامعه شناسان بسیار مفید است که ضرب المثل های ملل مختلف نشان دهنده افکار و روحیات آنان است و جامعه شناسان می توانند از آن ها در شناخت ویژگی های روحی آن جامعه بهره گیرند. در حقیقت ضرب المثل می تواند وسیله ای برای کالبد شکافی سلوک اجتماعی و عقاید جاری در جوامع و شناخت آن بر اساس نشانه های فرهنگی و علایم خارجی به کار گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی