لزوم استفاده از کوله پشتی مناسب در پیاده روی اربعین/ دیابتی‌ها هوای پای خود را داشته باشند


لزوم استفاده از کوله پشتی مناسب در پیاده روی اربعین/ دیابتی‌ها هوای پای خود را داشته باشند

کارشناس بهداشت گفت: در پیاده روی اربعین افراد باید برای حمل وسایل شخصی خود از کوله مناسب و استاندارد استفاده کنند.

لزوم استفاده از کوله پشتی مناسب در پیاده روی اربعین/ دیابتی‌ها هوای پای خود را داشته باشندشیرخانلو کارشناس بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در ایام پیاده روی اربعین بهتر است زائران مسیر نجف تا کربلا را تا بعد از اذان صبح انجام دهند تا در طول روز دچار گرمازدگی و سوختگی پوست نشوند.

وی ادامه داد:‌ برای انجام پیاده روی اربعین بهتر است از کفش‌های بنددار استفاده کنیم زیرا در طول سفر پاهای افراد بر اثر پیاده‌روی متورم می‌شود که با شل کردن بند کفش تا حد زیادی فشار وارده بر روی پاها کم می‌شود.

در طول پیاده روی اربعین هر یک ساعت یکبار استراحت کنید

شیرخانلو تأکید کرد:‌ در طول پیاده روی اربعین افراد هر چند ساعت یک بار باید به پاهای خود استراحت بدهند طوری که پاهای خود را از کفش درآورده تا فشار از روی آن برداشته شود.

این کارشناس بهداشت ادامه داد:‌ بیماران دیابتی بیشتر باید مواظب پاهای خود باشند، به این عضو مثل سایر افراد در هنگام پیاده روی استراحت بیشتری بدهند و در صورت مشاهده هر نوع زخمی در پاهای خود سریعا به یکی از مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

لزوم استفاده از لباس گرم زیپ دار در پیاده روی اربعین

وی اظهار کرد:‌ افراد شروع کننده مراسم پیاده روی اربعین بهتر از لباس‌های گرم زیپ دار استفاده کنند تا در موقع گرم شدن هوا با باز کردن زیپ کاپشن یا لباس گرم خود بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

شیرخانلو گفت: در پیاده روی اربعین باید از کوله پشتی مناسب جهت حمل وسایل شخصی استفاده شود و افراد باید خمیر صابون، ماسک فیلتر دار، کلاه، سربند، پماد سوختگی و حتی چتر برای جلوگیری از گرمازدگی و تابش مستقیم آفتاب به همراه خود داشته باشند.

این کارشناس بهداشت ادامه داد: در زمان استراحت بهتر است افراد پاهای خود را 30 سانتی متر بالاتر از بدن خود نگه دارند تا جریان خون به خوبی انجام شود.

وی یادآوری کرد:‌ افراد در طول پیاده روی اربعین بهتر است منسجم و آرام حرکت کنند زیرا اگر از همان اول تند و با سرعت قدم بردارند ممکن است دچار اسپاسم عضلاتی شده و در طول سفر درد ناشی از این مسئله همراه آنها باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر