عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافی


محمدرضا شجریان خواننده، آهنگساز، موسیقی دان و خوشنویس برجسته ایران می باشد، که تاکنون 2 بار به عنوان نامزد جایزه گرمی(آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط) شده است و در سال 2010 میلادی از سوی سازمان ان پی آر(رادیوی عمومی ملی) به عنوان یکی از 50 صدای برتر دنیا شناخته شده است و همچنین سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را به عنوان بلندآوزه ترین هنرمند موسقی...

محمدرضا شجریان خواننده، آهنگساز، موسیقی دان و خوشنویس برجسته ایران می باشد، که تاکنون ۲ بار به عنوان نامزد جایزه گرمی(آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط) شده است و در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان ان پی آر(رادیوی عمومی ملی) به عنوان یکی از ۵۰ صدای برتر دنیا شناخته شده است و همچنین سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را به عنوان بلندآوزه ترین هنرمند موسقی اصیل ایرانی معرفی نمود. به همین منظور در ادامه، به ارائه زندگینامه و عکس های محمدرضا شجریان و همسرش می پردازیم.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان

بیوگرافی محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان متولد ۱ مهرماه سال ۱۳۱۹ در مشهد می باشد.

به دلیل صدای خوب و استعدادش در زمان کودکی، زیر نظر پدرش قرآن را قرائت می نمود.

صدای زیبای او باعث شد، تا در سال ۱۳۳۱ برای اولین بار از رادیو خراسان تلاوت قرآن با صدای شجریان پخش شود.

محمدرضا شجریان با حضور در دانش سرای(دارالمعلمین) مقدماتی در مشهد در سال ۱۳۳۸ توانست برای اولین با یک معلم موسیقی آشنا گردد. بعد از اخذ دیپلم دانش سرای عالی در آموزش و پروش استخدام و مشغول به تدریس شد. شروع آشنایی و فراگیری ساز سنتور تحت تعلیم جلال اخباری نیز در آن زمان اتفاق افتاد.

اولین ازدواج شجریان در سال ۱۳۴۰ با فرخنده گل افشا بود و حاصل این ازدواج سه فرزند دختر راحله(فرزانه)، افسانه، مژگان و یک فرزند پسر به نام همایون می باشد. از میان این فرزندان، مژگان و همایون راه پدرشان را ادامه دادند، که هم اکنون همایون شجریان از پرآوازه ترین خوانندگان و آهنگسازان موسقی سنتی ایران می باشد و مژگان شجریان خواننده، نوازنده، نقاش و طراح گرافیک است و درحال حاضر در خارج از ایران زندگی می کند.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافی

شجریان در سال ۱۳۴۶ به تهران عزیمت کرد و بعد از آشنایی با احمد عبادی، در کلاس اسماعیل مهرتاش(موسیقیدان ایرانی) حضور یافت. در طی همان سال برای یادگیری کامل خوشنویسی پیش ابراهیم بوذری (خوشنویس،خواننده تعزیه و کارشناس ردیف آوازی) در انجمن خوشنویسان رفت و هنر خوشنویسی را در کلاس های حسن میرخانی در سال ۱۳۴۷ ادامه داد. وی در سال ۱۳۴۹ موفق به کسب درجه ممتاز خوشنویسی شد.

پس از آشنایی با فرامرز پویا در سال ۱۳۵۰، شجریان به یادگیری ردیف های آوازی و سنتور نزد فرامز پویا مشغول شد. طی سال ۱۳۵۱ با نور علی خان برومند در برنامه رادیوی گل ها آشنا شد و تحت تعلیم او شیوه آوازی سید حسن طاهرزاده را فرا گرفت.

ردیف آورازی و شیوه تصنیف خوانی را نزد عبدالله دوامی در سال ۱۳۵۲ آموخت. و عضویت شجریان و تنی چند از هنرمندان نظیر حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، ناصر فرهنگ فر، داود گنجه ای و محمدرضا لطیفی در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی در همان سال اتفاق افتاد، که سرپرست این مرکز بر عهده داریوش صفوت بود.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافی

محمدرضا شجریان بعد از اینکه از همسر اولش(فرخنده گل افشان) طلاق گرفت، پس از گذشت مدتی در سال ۱۳۷۱ و در سن ۵۱ سالگی با کتایون خوانساری ازداوج کرد، در آن زمان کتایون خوانساری ۲۶ سال سن داشت و حاصل این ازداوج نیز پسری به اسم رایان می باشد، که متولد کانادا در سال ۱۳۷۶ است. رایان شجریان نیز همانند پدر، برادر و خواهرش، در زمینه خوانندگی فعالیت دارد.

محمدرضا شجریان طی سال های کاریش خدمات زیادی در عرصه خوانندگی و موسیقی انجام داده است و آلبوم های زیادی روانه بازار کرده است، وی پیش از ابتلا به بیماری سرطان، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران بوده است. همچنین وی بنیان گذار گروه موسیقی شهناز می باشد.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش

در ادامه تصاویر استاد شجریان با همسر اول و همسر دومش را ملاحظه می فرمایید.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیفرخنده گل‌افشان همسر اول محمدرضا شجریان در کنار پسرش همایون

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان و همسرش

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس محمدرضا شجریان و همسر دومش

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس محمدرضا شجریان و کتایون خوانساری در بیمارستان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس محمدرضا شجریان در کنار همسر و پسرش

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان و پسرش همایون

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان و پسرش رایان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیرایان شجریان و همایون شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان و دخترش مژگان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس دختر محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان و مژگان شجریان

در ادامه بیوگرافی محمدرضا شجریان می توانید تعداد بیشتری از تصاویر شخصی وی را مشاهده نمایید و همچنین با لیست آلبوم های موسیقی منتشر شده شجریان آشنا شوید.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافینقاشی زیبا از استاد محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس کودکی حافظ ناظری در آغوش محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیتولد ۷۵ سالگی محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمهناز افشار و محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیژست خاص محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس زیبا محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمجسمه استاد محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان در مراسم ختم پرویز مشکاتیان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیعکس هنری محمدرضا شجریان

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافی عکس محمدرضا شجریان

آلبوم های موسیقی محمدرضا شجریان

چهره به چهره، گلبانگ، چاووش۱(به یاد عارف)، چاوش ۲، چاوش ۳، چاوش ۶، چاوش ۷، چاوش ۹، راز دل، خلوت گزیده، انتظار دل، پیود مهر، آستان جانان، سر عشق، نوا، دود عود، دستان، ساز قصه گو، پیام نسیم، دل مجنون، سرو چمان، آسمان عشق، دلشدگان، دیلمان، رباعیات خیام، چشمه نوش، بهاریه، یاد ایام، جان عشاق، گنبد مینا، پیغام اهل دل، در خیال، رسوای دل، عشق داند، شب وصل، معمای هستی، شب, سکوت, کویر، آهنگ وفا، آرام جان، بوی باران، زمستان است، بی تو به سر نمی شود، فریاد، هم نوا، جام تهی، ساز خاموش، سرود مهر، غوغای عشق بازان، آه باران، زبان آتش، رندان مست، مرغ خوش خوان، رنگ های تعالی، طریق عشق.

عکس های محمدرضا شجریان و همسرش + بیوگرافیمحمدرضا شجریان در خارج از کشور

ضمن سپاس از همراهی شما با این مطلب، امیدواریم از مطالعه بیوگرافی و مشاهده عکس های محمدرضا شجریان و همسرش لذت برده باشید و مورد راضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات