تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب


تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب

نماد گربه معمولا روی کتاب های قدیمی، دیوارهای هنری و معماری های باستانی دیده می شود. گربه ها معمولا نماد خوشبختی و اقبال نیک هستند. با این وجود برخی اوقات هم برای کسانی که آن ها را در خواب و بیداری می بینند نماد بختی بد و شوم هستند. در ادامه این مقاله از تعبیر خواب گربه نکات بسیار جالبی برایتان بازگو می کنیم. اگر شما صاحب گربه ای هستید و خواب...

نماد گربه معمولا روی کتاب های قدیمی، دیوارهای هنری و معماری های باستانی دیده می شود. گربه ها معمولا نماد خوشبختی و اقبال نیک هستند. با این وجود برخی اوقات هم برای کسانی که آن ها را در خواب و بیداری می بینند نماد بختی بد و شوم هستند. در ادامه این مقاله از تعبیر خواب گربه نکات بسیار جالبی برایتان بازگو می کنیم.

تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب

اگر شما صاحب گربه ای هستید و خواب گربه ببینید، این خواب چندان غیرطبیعی و غیرعادی به شمار نمی رود. شما در طول روز با گربه خود سر و کار دارید و مغز شما آن ها را درست مثل هر چیز دیگری که اطرافتان دیده می شود در خواب شبانه تان وارد می کند.

دیدن گربه در خواب با توجه به موقعیت و شرایطی که در خواب میبینید دربردارنده معانی و تعابیر متفاوتی خواهد بود. در این مقاله رایج ترین نمونه های خواب گربه را بررسی می کنیم و چگونگی تعبیر خواب گربه و نماد گربه در طول تاریخ را به شما آموزش می دهیم.

۱. تعبیر خواب گربه خوابیده یا گربه در حال خرخر

گربه ها معمولا حیوانات چندان فعالی نیستند و در دنیای واقعی اغلب در حال خوابیدن یا دراز کشیدن و لم دادن هستند. به همین دلیل دیدن گربه خوابیده در خواب تجربه ای غیرعادی به شمار نمی رود.

این خواب نشان دهنده آن است که شما در دوران بسیار مثبت و سازنده ای از زندگی خود به سر می برید و در این مرحله از زندگی احساس آرامش و خوشحالی را تجربه می کنید.

دیدن خواب گربه ای که در کنارتان یا در دامن شما خوابیده است نشانه ای بسیار مثبت و مبارک است. تعبیر این خواب آن است که شما بسیار خوشحال و شاد هستید و در زندگی یا خانواده خود تصمیمات بسیار خوبی می گیرید. شاید شما از مرحله ای سخت و طاقت فرسا عبور کرده اید و اکنون این مرحله را پشت سر گذاشته اید و در نهایت احساس آرامش درونی را تجربه می کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب زایمان: ۱۶ تعبیر دیدن تولد و بچه به دنیا آوردن در خواب

۲. تعبیر خواب گربه ای که دوست دارد نوازش شود

گربه ها معمولا این کار را در دنیای واقعی انجام می دهند و به همین دلیل این خواب نیز خوابی بسیار رایج و متداول است. گربه دور و بر پاهای صاحبش می پلکد و عشق و توجه را از او طلب می کند. تعبیر این خواب بسیار مثبت و مبارک است زیرا نشان دهنده شما و افراد پیرامون تان است. دیدن چنین خوابی احتمالا نشان دهنده آن است که شما به دیگران وفاداری و عشق خودتان را می دهید و آن ها به همین دلیل قدردان شما هستند.

آن ها در شما یک دوست، شریک یا یک خویشاوند مهربان و خیرخواه را می بینند و گربه در خواب نشان دهنده این افراد و نیاز آن ها به شما و حضور شما در زندگی شان است.

۳. تعبیر خواب گربه ای عصبانی و پرخاشگر

از نظر ما معمولا گربه ها موجوداتی تهاجمی و پرخاشگر نیستند. آن ها معمولا در حال خوابیدن و استراحت کردن هستند یا اگر آن ها را بترسانیم از ما فرار می کنند. اما دیدن گربه ای پرخاشگر و عصبانی در خواب- بر خلاف مثال های بالا- دربردارنده تعبیری منفی است.

تعبیر این خواب معمولا آن است که شما در زندگی واقعی خود با تجربه هایی منفی و ناخوشایند روبرو خواهید شد. اگر در خواب ببینید که گربه ای می خواهد به شما حمله کند و شما را زخمی کند، شاید دیداری غیردوستانه و خصومت آمیز را با کسی تجربه می کنید یا با کسی رابطه بد و ناخوشایندی خواهید داشت.

این خواب نشان دهنده جنگ و نزاع ناشی از سوءتفاهم و تعامل نادرست است. حتی ممکن است گفتار یا رفتار فردی به شما آسیب رسانده و احساس اندوه و زخم خوردگی را در شما باقی بگذارد. اگر گربه ای که در خواب می بینید با احتیاط دور و اطراف شما پرسه می زند و به شما اعتماد نمی کند، تعبیر آن است که درجه و میزان منفی گرایی پیرامون شما تشدید خواهد شد.

اگر در خواب ببینید که گربه بر جایی از بدن شما خراشی انداخته است، نشان دهنده آن است که در واقعیت از جانب یکی از نزدیکان خود مثل همسر یا شریک عاطفی تان احساس خستگی و رنجوری عاطفی را تجربه خواهید کرد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب خونریزی: ۷ معنی و تعبیر دیدن خون و خونریزی در خواب

تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب

۴. تعبیر خواب گربه ای که از شما فرار می کند

خواب گربه در حال فرار تجربه ای جالب و شگفت انگیز است. قطعا این خواب نمایانگر چیزی ناخوشایند نیست و معمولا نشان دهنده آن است که در جایگاه فعلی خود در زندگی گیر افتاده اید و لازم است که بندها را گسسته و خود را از تمام چیزهایی که شما را در بند کشیده است دور کنید.

این خواب به این معنی است که شما در موقعیت شغلی خود، در رابطه عاطفی تان یا در هر حوزه دیگری از زندگی بیش از اندازه احساس محدودیت می کنید و نیاز دارید که خود را در این حوزه رها و مستقل سازید. اگرچه گربه ها ظاهرا موجوداتی وابسته به ما به نظر می رسند اما در واقع آن ها موجوداتی به شدت مستقل و متکی به خودشان هستند.

گربه ها قادر هستند روی پای خودشان بایستند، به تنهایی زندگی کنند و از هر طعمه ای که شکار می کنند خودشان را سیر کنند. گربه ها حیواناتی درنده و شکارچی هستند و این به آن معنا است که گربه ها در زنجیره غذایی در رتبه بالاتری قرار دارند و حیواناتی بسیار توانمند هستند. به همین دلیل است که وقتی در زندگی واقعی خود احساس گرفتار شدن می کنید و آماده هستید که به تنهایی به درون دنیای دیگری شیرجه بزنید، خواب گربه ای در حال فرار را می بینید.

در رابطه با زندگی عاشقانه نیز شاید احساس می کنید که باید رابطه عاطفی فعلی خود را ترک کنید و این رابطه انتظارات و توقعات شما را برآورده نمی سازد.

گربه در حال فرار همچنین نشان دهنده نیاز به روبرو شدن و مقاومت کردن در برابر گروهی از افراد است. این افراد در تلاش هستند تا محدودیت هایی را در رفتار شما اعمال کنند یا در نظر دارند تا شما را مجبور به انجام کاری کنند که خوشایند و مطلوب شما نیست. تعبیر این خواب انقلابی علیه هر نوع سرکوب و احساسی ناخوشایند است که شما آن را در دنیای واقعی تجربه می کنید و به این شکل در خواب شما پدیدار می شود.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب انگشتر: ۱۹ مفهوم و تعبیر دیدن انگشتر طلا و نقره در خواب

۵. تعبیر خواب گربه بیمار یا مسموم شده

این خواب نمایان گر احساسات ناخوشایند شما نسبت به یکی از نزدیکان یا آشنایان تان است. تعبیر این خواب آن است که شما در برابر احساسات آن فرد احساس ناامنی می کنید و نسبت به رفتار او مشکوک هستید.

البته باید در نظر بگیرید که این تعبیر هیچ کاربردی در روابط عاطفی شما ندارد. بعلاوه این خواب می تواند نمادی از احساسات شما نسبت به یکی از اعضاء خانواده یا یکی از نزدیکان تان باشد. شاید احساس می کنید که فردی آنطور که باید رفتار نمی کند و به شما احترام کافی نمی گذارد.

همچنین دیدن گربه بیمار یا مسموم شده در خواب می تواند انعکاسی از آگاهی و فهم شما از این موضوع باشد که شما با آگاهی از اینکه کار نادرستی انجام داده اید احساس گناه می کنید. آگاهی ما چیزی است که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد و به همین دلیل تجربه خواب تعقیب شدن توسط آگاهی خودمان معمولا تجربه ای غیرعادی به شمار نمی رود.

۶. تعبیر خواب گربه مرده

گربه مرده در خواب نمادی از یک رابطه از بین رفته و تاریخ گذشته در عالم واقعیت است. شاید به تازگی از یک رابطه ناخوشایند خارج شده اید یا شاید به تازگی تجربه طلاق را از سر گذرانده اید. احساساتی که معمولا در چنین موقعیت هایی تجربه می کنیم برای روح ما بسیار سنگین و آزاردهنده هستند و دیده شدن آن ها در قالب مرگ در خواب تجربه ای غیرمعمول به شمار نمی رود.

گربه مرده در خواب همچنین نشان دهنده رویدادی ناخوشایند و غیرسازنده است که قبلا در زندگی شما رخ داده است. شاید ماجرای ناخوشایندی در خانواده یا در زندگی یکی از نزدیکان تان احساس ناخوشایندی را در شما به وجود آورده است.

بطور کلی، مرگ گربه در خواب نشان دهنده اندوه عمیق و سنگینی روح شما است که اخیرا در نتیجه بدشانسی بزرگی آن را تجربه کرده اید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب ماهی: ۱۲ تعبیر دیدن ماهی کوچک و بزرگ در خواب

۷. تعبیر خواب بچه گربه

هیچ خوابی روشن تر از این برای شما وجود ندارد. حتی اگر شما طرفدار گربه هم نباشید باز هم نمی توانید در برابر این توپک های خزه ای زیبا و دوست داشتنی در بیداری یا خواب مقاومت کنید.

بچه گربه ها موجوداتی جذاب و دوست داشتنی هستند و حتی اگر یک بار آن ها را در خواب خود دیده باشید، این خواب نشان دهنده احساس نیاز به توسعه نفس و استقلال شما است. بچه گربه در خواب نماد پاکی و بی گناهی در بهترین شکل آن است. بنابراین اگر در خواب خود بچه گربه ببینید، تعبیر آن است که احتمالا باید بندها را باز کنید و رهایی و استقلال بیشتری را تجربه کنید.

تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب

۸. تعبیر خواب گربه ای در معرض خطر

اگر در خواب گربه ای را ببینید که در معرض خطر قرار دارد و شما باید آن را نجات بدهید، نشان دهنده آن است که شما باید دوباره احساس قدرت و کنترل خود بر زندگی را به دست آورید. حتی اگر هدف اصلی شما در زندگی کمک به سایر موجودات و مخلوقات با هدف فراهم کردن امکان زندگی کردن آن ها است، باید بدانید که بدون شک کمک به دیگران موجب می شود که فرد کمک کننده احساس قدرتمند بودن را تجربه کند و همچنین احساس کند کاری انجام داده که قبلا خود را قادر به انجام آن نمی دانسته است.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب رقصیدن: ۲۸ معنا و تعبیر رقص و پایکوبی در خواب

۹. تعبیر خواب گربه سیاه

گربه سیاه به ویژه برای افراد خرافاتی معمولا نماد چیزی ناخوشایند است. گربه سیاه اغلب با سحر و جادوی سیاه در ارتباط است و نشان دهنده این است که فرد خواب بیننده در زندگی خود نمی تواند استقلال و رهایی کافی داشته باشد. گربه سیاه به هیچ وجه تفاوتی با سایر گربه ها ندارد اما از آنجایی که از زمان های دور تحت تاثیر خرافه و باورهای غلط قرار گرفته است، برخی افراد آن را نمادی شوم و نحس در خواب می دانند.

دیدن گربه سیاه در خواب نشان دهنده ترس و واهمه شما در پیروی از شهود و ندای درونی تان در زندگی واقعی است. تعبیر این خواب آن است که شما باید بیشتر از همیشه به خودتان متکی بوده، خود را از دیگران بی نیاز کنید و خودتان را بیشتر باور داشته باشید. پس اگر گربه سیاهی را در خواب دیدید، نگران نباشید و سعی کنید تا در موقعیت های خاص زندگی بیشتر به ندای درونی خودتان و کمتر به حرف دیگران گوش فرا دهید.

۱۰. تعبیر خواب گربه سفید

به این ترتیب، اگر گربه سیاه نشانه بدی نیست آیا گربه سفید در خواب می تواند نشانه بدی باشد؟ پاسخ این سوال تا حدودی مثبت است. دیدن گربه سفید در خواب نشان دهنده برخی از مشکلاتی است که در آینده ای نزدیک با آن ها روبرو خواهید شد. این خواب نشان دهنده آن است که کسی یا چیزی به شما آسیبی می رساند و این وضعیت برای شما چندان راحت و آسان نخواهد بود.

۱۱. تعبیر خواب بازی کردن با گربه ها

از آنجایی که بازی کردن یکی از کارهای مورد علاقه و محبوب گربه ها در دنیای واقعی است بنابراین دیدن چنین خوابی چندان عجیب و غریب نیست. اگر در خواب تعدادی گربه را در حال بازی ببینید، تعبیر آن است که شما باید کمی خود را رها کنید، به مسافرت بروید یا به یادگیری چیز جدیدی بپردازید تا کمی طعم و مزه به زندگی خود وارد کنید.

بطور کلی، این خواب نشانه ای مثبت است اما در عین حال از چیزی خبر می دهد که برای رسیدن به آن لازم است که کار و تلاش بیشتری داشته باشید.

تعبیر خواب گربه: 14 تعبیر دیدن گربه در خواب

۱۲. تعبیر خواب گربه های همسان

دیدن دو گربه کاملا شبیه به هم در خواب نشان دهنده نیاز شما به داشتن تعادل بیشتر در زندگی تان است. شاید چیزی در زندگی واقعی شما را آشفته و پریشان خاطر کرده است یا حتی به دلیل تعهدات و وظایف کاری تان احساس می کنید که در حال تکه پاره شدن و تجزیه شدن هستید.

۱۳. تعبیر خواب دیدن گروهی از گربه ها

اگر در خواب تعداد زیادی گربه ببینید که اطراف شما پرسه می زنند یا حتی گروهی از گربه ها را در خواب خود ببینید، تعبیر آن است که شما تمرکز خود را از دست داده اید و احساس می کنید که در زندگی غرق شده اید. اکنون زمان آن رسیده است که کمی سرعت و شتاب خود را کاهش دهید و خودتان را بیشتر سر و سامان دهید تا احساس گم شدن و غرق شدن درونی تان را متوقف کنید.

۱۴. تعبیر خواب جعبه مخصوص نگهداری گربه

این خواب هم تا حدودی با گربه در ارتباط است. دیدن جعبه مخصوص گربه در خواب نشان دهنده آن است که شما به دلیل انجام دادن کاری در گذشته یا به دلیل اتفاقی که در گذشته برایتان رخ داده است احساس پشیمانی و ندامت می کنید.

این خواب چندان رایج نیست و نشانه های دیگری هم وجود دارد که معمولا در خواب های ما دیده می شود و تعبیری یکسان با این خواب دارد. با این وجود، در صورتی که جعبه گربه ای را در خواب خود ببینید، تعبیر واقعی آن همان است که در اینجا برایتان ذکر کرده ایم.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- فاطمه یحیی

منبع:dreamingandsleeping

تعبیر خواب گربه: ۱۴ تعبیر دیدن گربه در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد